Google je podle nové studie společnosti eMarketer na dobré cestě prodat v tomto roce více mobilních reklam, než všichni jeho konkurenti dohromady.
Google by tak své konkurenty překonal již druhý rok po sobě. Podle studie příjmy amerického gigantu z reklamy dosáhnou na 8,8 miliard dolarů, což je meziroční nárůst o 92 %. V minulém roce činily příjmy Googlu z mobilní reklamy 4,6 miliard dolarů a společnost držela 52 % trhu.
V tomto roce mají celkové příjmy z reklamy všech firem na trhu činit téměř 16 miliard dolarů, přičemž Google na něm bude mít 56% podíl. A co konkurence? Hned za Googlem je Facebook, který má mít v tomto roce na trhu s reklamou 13% podíl (v roce 2012 to bylo 5,3 %), třetí má být Pandora s 2,5 % a čtvrtý Twitter s 1,95 %.
Google má dominantní pozici na trhu s reklamou nejen ve Spojených státech, ale na celém světě. Jak však dodává eMarketer ve své studii, ani pro americký gigant nebylo zpočátku snadné přesvědčit zadavatele reklamy, aby platili za zobrazování svých reklamních bloků na malých displejích smartphonů.