Obchodní ředitel sekce mobilních zařízení Sony, Kunimasa Suzuki, tento týden pro Reuters uvedl, že se Sony chce stát třetím největším výrobcem telefonů. Prostředkem k dosažení cíle mají být levné telefony v rozvojových zemích. To je však v rozporu s nedávným prohlášením produktového manažera řady Xperia.
Uvnitř Sony pravděpodobně panuje buď nesoulad názorů, informační šum anebo společnost mění své strategie s obdivuhodnou rychlostí.
Zatímco Stephen Sneedon, product manager zodpovědný za řadu Xperia, prohlásil po lednové výstavě CES, že nejlevnější telefony nejsou dostatečně „Sony“ a že „tento segment přenechá Sony ostatním výrobcům„, obchodní ředitel nyní tvrdí opak.
K nově stanovenému cíli Sony dostat se na třetí příčku v pořadí největších výrobců telefonů mají dopomoci právě tzv. „low entry“ telefony na trzích méně rozvinutých zemí. Suzuki informoval o plánu společnosti, který počítá s širokou diferenciací strategií na jednotlivých trzích. Podobně své strategie, tedy na základě geografické lokace, rozlišuje i například Samsung.
Sony pravděpodobně míří s cenami telefonů opravdu nízko, jelikož se spekuluje i o náhradě Androida systémem Firefox OS, na kterém Sony spolupracuje. Firefox OS totiž vyšel nedávno v testovací verzi pro jeden z nejlevnějších modelů – Xperia E.
Sony, nyní na čtvrté příčce, bude muset o třetí příčku bojovat s čínskými společnostmi Huawei a ZTE, které jsou v současnosti na třetí, respektive páté, příčce.