Motorola Mobility LLC, dnes již patřící Googlu, opouští jihokorejský trh se smartphony. Tamějšímu trhu dominuje Samsung, Motorola má pouze zanedbatelný podíl.
Jihokorejský trh s telefony má jasného lídra – je jím Samsung. Ten má 64% podíl (25 % na celosvětovém trhu) a z 16 milionů prodaných telefonů v prvních devíti měsících roku 2012 jich Samsung prodal 10,2 milionu. Motorola v té době zaznamenala 41.000 prodaných kusů, což znamená podíl 0,2 %.
Motorola podle vlastního prohlášení začala oznamovat ukončení činnosti zaměstnancům v pondělí 10. prosince. Kromě prodeje telefonů uzavírá Motorola i oddělení R&D. Co naopak zůstává je prodej telekomunikačního příslušenství a technická podpora pro stávající zákazníky.
„Změny v Koreji odráží naše plány sjednotit naše R&D a podpořit snahu o synergii. Zaměříme svou pozornost na trhy, kde máme nejlepší pozici pro boj s konkurencí,“ stojí v prohlášení.
Jihokorejský trh s telefony je specifický vysokou mírou etnocentrismu. Spotřebitelé dávají přednost domácím společnostem a vstupu zahraničních společností bránil do roku 2009 také zákon, který stanovil povinnost použití middlewaru z Jižní Koreje. Dodnes obsazují jihokorejské firmy první tři příčky v prodejnosti (Samsung, LG, Pantech). S výrazným odstupem čtvrtý je pak Apple.
Žebříček společností podle počtu prodaných mobilních telefonů:
-
Samsung – 10.241.600
-
LG – 2.762.100
-
Pantech – 2.553.400
-
Apple – 246.000
-
Motorola – 40.800
-
Sony – 39.600
-
HTC – 38.400
-
Nokia – 9800
-
RIM – 3100