Finská společnost Blaast otevřela online obchod s aplikacemi pro Android v Indonésii a plánuje expanzi do celé Asie.
Technologický startup se zaměřuje na asijský trh s mobilními aplikacemi. Potenciální úspěch zakládá na rychle rostoucí poptávce po smartphonech, které jsou cenově relativně dostupné. Cílovými trhy jsou zejména tzv. „emerging markets“ v čele s Indonésií. Na těchto trzích je vysoký podíl Androidu díky vyšší poptávce, která se odvíjí od vysoké poptávky po levnějších modelech smartphonů.
Blaast byl založen v roce 2010. Společnost vytvořila platformu k distribuci aplikací pro střední třídu mobilních telefonů. Blaast spolupracoval s poskytovateli telekomunikačních služeb, kterým díky dostupnosti aplikací zvyšoval příjmy z přenosu dat uživateli.
Ve středu 21. listopadu spustil Blaast svůj nový Android app store v Indonésii. „Androidem bude opatřeno více než 75 procent prodaných telefonů v rozvojových zemích,“ komentoval záměr výkonný ředitel Blaastu Joonas Hjelt.
Spuštění obchodu v Indonésii doplňuje spolupráce s druhým největším operátorem v zemi – XL Axiata. Ten v současnosti integruje Android store os Blaastu do modelu Sony Xperia J.