The Sunday Telegraph přišel se zprávou, že CEO Yahoo! Marissa Mayerová jedná s Sheryl Sandbergovou, COO Facebooku, ohledně bližší spolupráce společností.
Spolupráce Yahoo! a Facebooku není úplnou novinkou. Dosud ale společnosti spolupracovaly pouze na malých projektech, jako například sdílení zpráv Yahoo! prostřednictvím Facebooku nebo jednání o řešení patentových sporů. Představenstva ale nyní předpokládají, že spolupráce bude prohloubena a společnosti utvoří strategické spojenectví, které se zaměří na webové vyhledávání.
Mark Zuckerberg již dříve přednesl, že pozice sociálních sítí je výhodná pro poskytování informací, které lidé hledají. Aliance s Yahoo! by tak mohla posunout Facebook výrazně kupředu v oblasti vyhledávání při zachování jeho dosavadních předností. Těmi jsou zejména velký počet uživatelů, jejich čas strávený na Facebooku a dodaný obsah, který umožňuje efektivní zacílení reklamy.
Také Yahoo! by profitovalo z miliardové množiny uživatelů Facebooku, což by mohlo alespoň částečně navrátit zašlou slávu jednoho z prvních vyhledávačů. Dalším přínosem pro Yahoo! by byla asociace se silnou značkou Facebook, která by usnadnila přístup k nejlepším programátorům. Yahoo! má právě s personalistikou problémy poslední dva roky.
Případná aliance by byla silným protivníkem Googlu, pro který jak Mayerová, tak Sandbergová dříve pracovaly. Spojenectví také vyvolává otázku, jak a zda vůbec bude pokračovat spolupráce Yahoo! s Microsoftem. Od roku 2009 totiž vyhledávání Yahoo! zprostředkovává Bing od Microsoftu.