Vodafone včera otevřel ve své centrále v Praze na Vinohradské nové zákaznické centrum pro firmy. To představuje zajímavé skloubení uměleckého prostoru s technologickým showroomem pro demonstraci firemních zákaznických služeb operátora.
Vodafone se k vybudování centra speciálně pro firemní zákazníky rozhodl poté, co v posledním roce zvýšil svůj podíl na počtu firemních zákazníků ze 17,7 % na 18,9 % a významně posílil v segmentu zákazníků ze státní správy. Klientu si zde mohou sestavit telekomunikační řešení na míru, naživo si vyzkoušet vybrané produkty a ověřit si, zda li je operátor v jejich případě schopen zajistit kvalitu služeb.
„Ve OneNet Centru vše začíná rozhovorem. O konkrétních potřebách daného oboru podnikání a dané firmy a výzvách, jež před ní stojí. Neptáme se podnikatelů, jaké služby potřebují. Ptáme se, jak jim jako operátor můžeme pomoci růst,” vysvětluje Pavel Hlavinka, viceprezident pro firemní zákazníky Vodafonu.
Služba pochopitelně není vhodná úplně pro každého, podle naší kalkulace by měla firma, která by chtěla komfortu služeb na míru využívat, generovat roční obrat minimálně alespoň 6 milionů korun ročně.
A jaké služby si zde lze vyzkoušet? Vedle konvergovaných platforem, jako je například řešení Microsoft Office 365 s Windows telephony a Blackberry (jediná část segmentu vhodná pro firmy bez ohledu na minimální velikost), se jedná o datové služby typu OneNet (řešení pro pevnou, mobil a internet), zařízení s vlastní SIM (kamery, dohled nad vozovým parkem) a „vlastní 3G zónu“ (femtocell). Ze samotných služeb pak nástroje pro samostatnou správu účtu online, videokonferenční hovory s technickým centrem či například možnost sledovat kvalitu hovorů a datových přenosů na vámi využívaných číslech.
Trocha statistiky na závěr: S operátorem dnes telefonuje 205 000 firem, z toho 2 500 firem využívá platformu OneNet sdružující jak mobily, tak pevné linky a internet.
Vodafone vzrostl oproti minulému roku podíl na poskytování mobilních služeb státní správě ze 4 % na 6,9 %.