Google zpochybňuje, že by lednové změny v algoritmu jeho vyhledavače poškozovaly relevantní weby. Ke změnám došlo na základě silné zpětné vazby od uživatelů a naopak řeší problém SEO spamu, který výsledky vyhledávání v poslední době trápil, tvrdí Google.
„Změna ovlivní méně než 1 procento vyhledávání globálně, ale ještě důležitější je, že jde o ochranu uživatelů před irelevantním obsahem,“ říká Jana Zichová z Google ČR.
„Například může jít o weby, které originální obsah nemají, pouze jej agregují a pomocí online reklamy následně monetizují. Zároveň majitelé webových stránek a webmasteři mají k dispozici všechny důležité informace a nástroje, jak si se změnou poradit. Místo analyzování algoritmu se stačí zaměřit na to, aby webová stránka měla kvalitní originální obsah, o který uživatelé stojí,“ doplňuje Communication & Public Affairs mangerka českého Google.