Vše nasvědčuje tomu, že nejrychleji rostoucí společnost vyrábějící spotřebitelskou hi-tech elektroniku, plánuje vlastní mapové portfolio. Apple oznámil dokončení akvizice Švédské společnosti, která se zabývá vytvářením 3D mapových podkladů, vlastní přitom ještě dvě další společnosti na vytváření a zpracovaní map.
Apple dal za švédskou C3 Technologies okolo 240 milionů amerických dolarů. To sice není v globálním měřítku nijak závratně vysoká částka, ale na poměry Apple ano, obzvláště pokud přihlédneme k faktu, že již podobnou společnost ve svém portfoliu má, konkrétně je řeč o Poly9m, obě akvizice byly započaty v loňském roce.
Apple v podobném rozsahu investuje do jediného segmentu zřídkakdy, pokud se tak dělo v minulosti, jednalo se vždy o nějaký strategický projekt, právě to nejvíce nahrává současným spekulacím. Příkladem může být akvizice Siri počátkem roku 2010, ta je nyní hlavním lákadlem Telefonu iPhone 4S.
Dočkáme se tedy iMaps? Pravděpodobně ano, otázkou nakolik komplexních a pro které platformy. Jako první na ráně je samozřejmě aplikace pro iOS 5, vzhledem k předchozím akvizicím jako je již zmíněná Poly9 (tvorba 3D pro webový prohlížeč) či společnosti Placebase (koupena v roce 2009), lze ovšem předpokládat, že Apple míří dále. Hlavní ambicí Apple je ale zřejmě totální odříznutí se od závislosti na Mapách Google, ty již nějaký ten pátek slouží jako základní mapové podklady právě na iOS.
Mapové podklady, jejichž tvorbou se zabývá právě C3, lehce připomínají 3D Ovi Maps od Nokie, jde detailní 3D modely terénu, na které je nanesena textura vzniklá při detailním leteckém snímkování. Zvolená metoda snímkování povrchu umožňuje zachytávat extrémní detaily (prvky na budovách, detaily zahrádek), které pak v 3D mapách budí zdání pohledu na skutečný povrch. Společnost ve svých mapách kombinuje tuto detailní texturu povrchu s tradičními autonavigačními 2D mapami, satelitními snímky a 360° pohledy ve stylu Street View.
„Oproti Google či Bing mapám jsou všechny naše mapy plně plastické a lze je prohlížet v režimu 360°. Každá budova, strom, či značka a to nejen ve velkých městech, ale i mimo ně je zachyceno ve 3D,“ shrnul základní vlastnosti produktu Paul Smith, ředitel pro strategii ve společnosti C3 Technologies.