Společnost Dropbox, která provozuje populární stejnojmenné web-based prostředí pro snadnou výměnu, synchronizaci a ukládaní informací, získala investici v hodnotě 250 milionu dolarů.
Investice nepochází od jednoho zdroje, ale podílelo se na ní celkem jedenáct investorů včetně několika venture kapitálových fondů.
V předchozích letech se službě podařilo získat investice v hodnotě dohromady „pouhých“ 7,2 milionu dolarů, dnes jde tedy o dvouřádový pokrok. K větší ochotě do společnosti investovat nepochybně přispělo nedávné ohodnocení společnosti na 4 miliardy dolarů. Investice by měla být použita na akvizice a budování strategických partnerství. Dropbox existuje od roku 2008 a má okolo 45 milionu uživatelů, ti sem každé tři dny nahrají okolo jedné miliardy souborů (oficiální statistika Dropboxu).
Služba se zaměřuje na tzv. online zálohování a nabízí dnes poměrně široké portfolio produktů pro běžné uživatele (bezplatný prostor) až po různá poloautomatizovaná zálohovací řešení. Samotný byznys model Dropboxu, tedy zálohování online se objevilo v devadesátých letech, původně jako servis pro firemní sektor, dnes je hodně populární zejména mezi domácími uživateli a v SMB podnikání.
Konkurenci dropboxu představují služby jako Adrive, DriveHQ, Backblaze, Carbonite, Centrastor, CTERA Networks NAS, ElephantDrive, Humyo, i-drive, Jungle Disk, Memeo, Mozy, OPENRSM CloudBackup Drive, Symantec Online Backup, Wuala, Memopal a žada dalších produktů. Z českých služeb můžeme připomenout například zalohujeme.cz a nethdd.eu. Řada těchto online backupových služeb vznikla v době rozkvětu „dotcom boomu” na konci devadesátých let. Počátky ale sahají dále a to až k Robu Cosgrovi, řediteli společnosti Remote Backup Systems, kterého můžeme považovat v podstatě za zakladatele oboru. S rozvojem cloudu a zrychlujícího broadbandu lze ale očekávat další renesanci těchto služeb.
Zatímco začátky těchto služeb se nesly hlavně v budování samotného trhu, dnes zde existuje nepřehledné množství služeb a dochází naopak k postupné konsolidaci prostředí. Také již skončila doba, kdy si poskytovatelé vystačili s jednoduchými nástroji a striktně limitovaným prostorem. Důraz se dnes přesouvá na komfort a rozvoj plnohodnotných SaaS (Software as a Service) služeb, napojených na domácí a firemní systémy.