Výrobci notebooků populárních značek jsou zatím k „úžasnému“ intelovskému konceptu tzv. ultrabooků skeptičtí, bojí se nízkého zájmu kupujících.
Jejich opatrnost není ostatně úplně iracionální, vychází z obchodní bilance předchozí intelovské iniciativy na poli přenosných počítačů, tzv „CULV“ – Consumer Ultra Low Voltage, která se ostatně do současného konceptu ultrabooků částečně integrovala.
Výrobci se bojí pomalých rozjezdů prodejů a také celkem oprávněně poukazují na tržní dominanci Apple s jeho MacBook Air. Přesto většina asijských velkých výrobců, počínaje spotřebitelským Acerem a Asusem, konče více profiremním Lenovem a Toshibou, plánuje uvést omezenou sérii těchto notebooků na trh a vyčkat.
Žádný z výrobců se pro začátek neodváží pustit z výrobní linky více jak 50 tisíc kusů ultrabooků, někteří dokonce počítají s mnohem menšími sériemi. S touto informací přišel tchajwanský DigiTimes.
Tvrzení výrobců nejde příliš dohromady s plány samotného Intelu. Ten by chtěl mít do roku 2012 čtyřicet procent prodaných notebooků právě v ultraboocích, které (jak doufá) zvrátí současný trend kanibalizace trhu přenosných počítačů tablety. Intel bude zpočátku novou platformu poměrně hodně dotovat, již v srpnu oznámil, že na její rozvoj uvolní částkou 300 milionů amerických dolarů. Investici na podporu ultrabooků hodlá zrealizovat prostřednictvím své venture kapitálové dcery Intel Capital.
„Ultrabooky mají všechny předpoklady pro to, aby se staly významnou oblastí inovace v globálním odvětví, jehož objem dosahuje 261 miliard amerických dolarů ročně. Fond společnosti Intel Capital se bude zaměřovat na investice do společností budujících technologie, jež vnesou revoluci do způsobu práce s počítači a ze současných mobilních počítačů udělají věc, bez níž se uživatel neobejde,“ prohlásil tehdy předseda představenstva Intel Capital a výkonný viceprezident společnosti Intel Arvind Sodhani.