Síť MySpace, kdysi svým významem srovnatelná s Facebookem, změnila
majitele za velmi nízkou cenu 35 milionů dolarů. Službu koupila
reklamní společnost Specific Media od současného vlastníka, jímž byla
News Corp.
News Corp. sama roce 2006 přitom získala MySpace od původních vlastníků a zakladatelů za 580 milionů dolarů. K prodeji se nyní
rozhodla proto, že tato služba již byla několik let ztrátová. Původně
chtěla dostat alespoň 100 milionů dolarů, tato naděje se však
rozplynula. Nakonec prodala za nízkou cenu, zřejmě i protože, chtěla
mít transakci uzavřenou do konce svého fiskálního roku.
Příslušné transakce spojené s MySpace tak News Corp pořádně pustily
žilou a nic na tom nemění, že Specific Media nezískala celou firmu,
ale News Corp si v MySpace ještě zachovala 5% podíl. Následovat má
propuštění asi poloviny zaměstnanců MySpace a výměna managementu (ze
své pozice např. odstoupí současný CEO Mike Jones).
Specific Media chce pravděpodobně udržet současnou specializaci
MySpace, která se z původně univerzální sítě pro sdílení informací
podobné Facebooku začala stále více orientovat na hudbu.
Zdroj: BetaNews