V San Franciscu byla nedávno představena nová verze Google Analytics, cílem této nové verze je snadnější a rychlejší přístup k důležitým datům uživatelů, ale také další nové funkce. Mnoho změn v nové verzi je výsledkem zpětné vazby od uživatelů. V následujícím mini seriálu o nové verzi Google Analytics vám přineseme informace o novinkách a podstatných změnách.
Nyní je například možné zobrazit více pokročilých segmentů bez použití všech návštěv a další nejžádanější funkce jako více panelů přehledů. Právě panelům se budeme věnovat v prvním díle miniseriálu, shrnujícím nové funkce a jejich využití.
Vlastní panely
Pro většinu uživatelů Google Analytics budou právě panely první věcí, kterou uvidí při prohlížení přehledů. Řídicí panely v nové verzi Google Analytics byly přepracovány, aby byly přizpůsobitelné přidáváním tzv. miniaplikací. Existují čtyři typy miniaplikací: metrika, výsečový graf (koláčový graf), časová osa a tabulka. To vám dává možnost vybrat si miniaplikace, jež nejlépe vyhovují vašim potřebám. Panel využívá třísloupcový layout, do něhož můžete přetažením miniaplikací upravit rozložení dle vašich představ.
Miniaplikace
- Metrika: Zobrazuje hodnoty zvolené metriky spolu s grafem za vybrané časové období.
- Výsečový graf (koláčový graf): Nejlépe se hodí pro zobrazení členění metriky určitou dimenzí. Např. přehled návštěv dle zdrojů provozu.
- Časová osa: Graf jakékoliv metriky v průběhu času. Můžete také porovnat dvě metriky v jednom grafu.
- Tabulka: Vlastní mini přehled. Zobrazení jedné dimenze se dvěma metrikami a až deseti řádky v tabulce.
Více panelů
Další velmi žádanou funkcí byla možnost mít k dispozici více panelů pro různé analýzy. Díky nové verzi je nyní k dispozici až 20 panelů pod jedním profilem. Můžete si proto snadno vytvořit základní panely s důležitými přehledy pro váš web. Například panel s celkovým přehledem klíčových ukazatelů výkonu, jenž bude zahrnovat pro vás nejdůležitější přehledy. SEO panel, který bude zobrazovat přehledy související s optimalizací webu, a obsahový panel zobrazující údaje týkající se obsahu vašeho webu.
Autor pracuje na pozici SEO analytika ve společnosti Effectix.com s.r.o.