Ve společnosti Microsoft probíhají horlivé debaty o tom, jak rychle by měla společnost otevírat své prodejny. Generální ředitel Steve Ballmer a provozní ředitel Kevin Turner by chtěli předstihnout nebo alespoň dostihnout konkurenční maloobchodní síť společnosti Apple.
Apple provozuje více než 300 maloobchodů, kde svým zákazníkům nabízí možnost vyzkoušet si jejich produkty iPad, iPhone aj. Microsoft má naproti tomu jen deset prodejen, respektive osm fungujících a dvě v blízké době plánuje otevřít v Atlantě a v Seattle. V tomto ohledu je společnost Apple podle Microsoft úspěšnější.
S otázkou proč má Microsoft tak málo vlastních obchodů přichází relativně jednoduchá odpověď – budování vysoce profilovaných obchodů je velmi nákladné. Pokud by se Microsoft rozhodl otevřít 100 obchodů ročně, pak by se výdaje vyšplhaly do takové míry, kterou by nemuseli investoři respektovat. Současní investoři jsou totiž už tak frustrovaní, z toho kolik finančních prostředků Microsoft vynaložil za posledních pět let na vybudování datacenter. Současně nezapomínají na finanční ztráty způsobené v konkurenci se společností Google. Dalším faktem je, že Microsoft poskytuje své výrobky ve stovkách jiných maloobchodů, a také v několika velkoobchodech typu Best Buy.
Závěrem můžeme dodat, že generální ředitel Ballmer je přesvědčen o tom, že by se společnost měla držet zpátky. Na druhou stranu dodává, že pokud se společnost rozhodne k tomu, že potřebuje mít své vlastní maloobchody, tak jako se prodává Windows Phone 7 v AT&T store, pak by se v tomto ohledu mohla společnost rozjet.