Zisk i příjmy sociální sítě Facebook v prvním čtvrtletí prudce rostly. Rostoucí obliba mobilní aplikace a posílení nabídky živého videa lákají nové inzerenty a podporují stávající inzerenty ke zvýšení výdajů. Čistý zisk stoupl na 1,51 miliardy dolarů (36,1 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 509 milionů USD, uvedla dnes společnost.
Příjmy se zvýšily o 51,9 procenta na 5,38 miliardy USD. Příjmy z reklamy vzrostly o 56,8 procenta na 5,2 miliardy USD. Příjmy z mobilní reklamy se ve čtvrtletí podílely na celkových příjmech 82 procenty, před rokem tento podíl činil 73 procent. Počet měsíčních aktivních uživatelů sociální sítě vzrostl o 15 procent.
Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 77 centů. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters čekali zisk 62 centů na akcii a příjmy 5,26 miliardy USD.
Společnost rovněž uvedla, že plánuje vytvořit novou třídu akcií bez hlasovacích práv. Návrh na vznik akcií však musí odsouhlasit současní akcionáři na červnové valné hromadě.