Spotřebitelská divize čínského výrobce telekomunikační techniky Huawei za loňský rok předpokládá zvýšení tržeb o 42 procent na 25,7 miliardy dolarů (v přepočtu asi 655 miliard Kč). Prodej chytrých telefonů se zvýšil o 29 procent na 139 milionů přístrojů.
Huawei zaznamenala růst už pátým rokem v řadě. Podíl značky na trhu chytrých telefonů dosahoval v říjnu podle GfK 11,3 procenta. V Česku Huawei překonala loni v září tržní podíl 20 procent. Huawei drží vyšší než 15 procentní tržní podíl ve 33 zemích a více než pětinový v dalších 18, z nichž téměř polovina jsou evropské země.
Podíl prodaných telefonů Huawei ve střední a high-end třídě vůči všem prodaným chytrým mobilům značky vzrostl na 36 procent. Vlajkových přístrojů P9 a P9 Plus se prodalo v roce 2016 deset milionů kusů.
„Navzdory nepříznivým podmínkám v odvětví rostla spotřebitelská divize Huawei nejrychlejším tempem na trhu. V roce 2017 budeme i nadále posilovat dodavatelský řetězec i prodejní kanály. Zvýšené úsilí budeme i nadále věnovat výzkumu a vývoji, službám a oblastem, které nám pomohou ke zdokonalení řízení a k zefektivnění rozhodovacího procesu,“ uvedl výkonný ředitel Huawei Consumer Richard Yu.
Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V prvním pololetí 2016 se společnost umístila na 3. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů.