46 % dotazovaných vůbec s vlastním e-shopem nepočítá, protože působí v oborech, kde to nedává smysl.
Koncem roku 2020 bude prodávat výrobky a zboží přes e-shop šestina malých a středních firem a podnikatelů. Nyní svůj sortiment nabízí on-line 12 % z nich a dalších pět procent e-shop plánuje otevřít, a to nejčastěji do dvou let. Vyplývá to z analýzy e-commerce v rámci průzkumu ČSOB Index očekávání firem.
„Firmy a podnikatelé přes e-shop prodávají v průměru 43 procent produkce, přičemž jejich tržby vesměs rostou. Nárůst objemu potvrzuje 47 % dotazovaných, pokles naproti tomu uvádí jen desetina,“ uvedl Petr Manda, výkonný ředitel Firemního bankovnictví ČSOB.
V případě placení vítězí u klientů e-shopů nadále dobírka, a to u bezmála poloviny firem a podnikatelů. Na vzestupu je využívání platebních karet, což si oblíbili zákazníci již čtvrtiny respondentů.
Využívání e-shopů by mohlo být mnohem četnější, ale takřka dvě pětiny z oslovených malých a středních firem a podnikatelů vlastní e-shop zatím odmítají, i když ho mít mohou. Zbylých 46 % dotazovaných vůbec s vlastním e-shopem nepočítá, protože působí v oborech, ve kterých to podle jejich slov nedává smysl.
Průzkum Index očekávání firem zahrnuje 400 středních a malých společností a živnostníků napříč obory podnikání.