Největší podíl na tržbách měly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik.
Největší tuzemská internetová firma Seznam.cz loni zvýšila čistý zisk o devět procent na 1,1 miliardy korun. Tržby vzrostly meziročně o desetinu na rekordních 3,7 miliardy Kč. Letos společnost očekává zhruba stejné tržby jako loni. Uvedla to ve své výroční zprávě.
Do vlastního výzkumu a vývoje programů firma Iva Lukačoviče v minulém roce investovala přes 103 milionů korun. Počet zaměstnanců se loni zvýšil o 200 na 1342 lidí.
Největší podíl na tržbách měly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Zhruba třetinový podíl na celkových tržbách mají příjmy z display reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty, například na serverech Novinky.cz, Super.cz nebo Stream.cz. Zbývající část tvoří inzerce na oborových serverech.
Seznam loni spustil zpravodajský web Seznam Zprávy, zvýšil investice do vlastní tvorby v rámci video portálu Stream.cz, vylepšil funkce prohlížeče a změnil design mobilního prohlížeče. Mapy dostaly nový plánovač tras a mobilní aplikace hlasovou turistickou navigaci. Firma také zrychlila zařazování nových webů do vyhledávače a zlepšila hledání v českých i zahraničních dokumentech. Reklamní systém Sklik spustil dynamický retargeting a nové textové inzeráty ETA. Vlastní datové centrum Kokura spustilo druhý sál.
Skupina Seznam.cz vedle domovské stránky s vyhledávačem zahrnuje zpravodajské Novinky.cz a Seznam Zprávy, mapovou službu Mapy.cz, video portál Stream.cz nebo oborové weby Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz, Firmy.cz. Celková měsíční návštěvnost se pohybuje kolem 6,7 milionu uživatelů na PC a 2,7 milionu na mobilech. Jediným vlastníkem společnosti je její zakladatel Ivo Lukačovič.
Vývoj tržeb a zisku Seznam.cz v miliardách Kč:
rok 2016 2015 2014 2013 2012
tržby 3,7 3,4 3,1 2,9 2,8
zisk 1,1 1,0 0,95 0,78 0,78