MuleSoft dodává software, který poskytuje podnikům nástroj na automatickou integraci aplikací.
Americká počítačová společnost Salesforce.com koupí výrobce softwaru MuleSoft Inc. za zhruba 6,5 miliardy USD (134,8 miliardy Kč) včetně dluhu. Společnosti to oznámily v noci na dnešek. Pro Salesforce, která se zaměřuje na technologii cloud, je to zatím největší akvizice.
Akcionáři MuleSoft získají za jednu svoji akcii 36 dolarů v hotovosti a 0,0711 akcie Salesforce. Ve srovnání s pondělní závěrečnou cenou akcií to představuje zisk 36 procent.
MuleSoft vyrábí software, který poskytuje podnikům nástroj na automatickou integraci různých aplikací, zařízení a nesourodých dat, a pomáhá tak podnikovým sítím urychlit provoz. Mezi její klienty patří Coca-Cola, McDonalds’s, Salesforce či Spotify. Salesofrce má podle údajů výzkumné společnosti IDC podíl více než 18 procent na trhu se softwarem pro globální řízení vztahů se zákazníky. Za ním je firma Oracle s podílem 9,4 procenta.
Dohoda přichází rok poté, co firma MuleSoft vstoupila na burzu v New Yorku. S jejími akciemi se začalo obchodovat 17. března za cenu 17 dolarů. První den posílily o 40 procent, napsala agentura Reuters.