Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii.
Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz se letos poprvé po téměř čtyřech letech existence dostal do zisku. V rozhovoru s ČTK to uvedl zakladatel společnosti Tomáš Čupr. Letos Rohlik.cz očekává tržby 2,5 miliardy korun, příští rok je chce zdvojnásobit.
„Rohlik.cz se dostal do zisku (EBITDA, tedy před započtením úroků, daní a odpisů) již v prvním kvartále roku 2018. Očekáváme další růst,“ uvedl Čupr. Počet zákazníků e-shopu se podle Čupra za poslední rok téměř zdvojnásobil, jejich počet ale neuvedl.
Za poslední rok Rohlik.cz rozšířil nabídku čerstvého masa a ryb, farmářských potravin a vína. „Za velmi úspěšné považujeme také zařazení potravin od Marks & Spencer do naší nabídky. Během posledního roku jsme kvůli velké poptávce našich zákazníků rozšířili nabídku na 650 produktů od této britské značky,“ řekl šéf e-shopu.
Firma také pracuje na vlastní privátní značce. Letos pod ní začala prodávat šunky, jogurty a česká hotová jídla. V blízké době přibudou vejce z volného výběhu, oříšky a další položky.
E-shop zvažuje rozšířit podnikání za hranice. „V současné době analyzujeme další trhy mimo Českou republiku. Kromě Prahy a Brna a okolí jsme nedávno navýšili kapacitu rozvozů v regionálních městech: Plzeň, Liberec, Hradec Králové. Také jsme začali nově rozvážet do chatových v Posázaví, okolí Karlštejna, na Mělnicku a na Slapech,“ dodal Čupr.
Čupr letos navýšil podíl v Rohlik.cz na 59,82 procenta. Většinový podíl získal koncem loňského roku. Mezi dalšími akcionáři jsou MITON, M&P Investiční či podnikatel Petr Borkovec.
Rohlik.cz patří spolu se službou Potraviny On-line a Košík.cz k největším prodejcům potravin na internetu. Potraviny on-line řetězce Tesco dosáhly ve finančním roce 2016/2017 tržeb zhruba 1,3 miliardy korun. Dále na trhu působí Freshbedynky.cz, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i Globus.
Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, uvedla společnost GfK. Ve většině zemí EU se tento podíl pohybuje mezi jedním a dvěma procenty, například v Německu se on-line prodá 1,2 procenta potravin a ve Španělsku 1,7 procenta. V Británii dosahuje podíl potravin prodaných přes internet 6,9 procenta a ve Francii 5,3 procenta.