V současnosti Chatbot u Lítačky slouží jako průvodce vyřízením nebo prodloužením platnosti karty.
Kartu Lítačka pro využívání hromadné dopravy v hlavním městě bude možné od příštího roku pořídit prostřednictvím chatovacího robota. Zákazník by měl být schopný přes Chatbot provést objednávku nové Lítačky včetně zaplacení poplatku a ověřit typ a platnost jízdního kupónu, který má na Lítačce nahraný. Oznámili to dnes zástupci projektu Smart Prague, v rámci kterého Chatbot pro Lítačku vznikl. Chatbot je počítačový program, který simuluje lidskou konverzaci.
V současnosti Chatbot u Lítačky slouží jako průvodce vyřízením nebo prodloužením platnosti karty. Vyřizuje odpovědi na nejčastější dotazy, které by jinak museli řešit pracovníci kontaktního centra. Po několika měsících zkušebního provozu odpovídač navštíví průměrně 300 lidí denně. S každým z nich probere v průměru devět otázek a odpovědí. To podle Martina Nováka z dodavatelské firmy Datasys ušetří zhruba sedm hodin práce živého operátora. Datasys dosud dodal různým firmám okolo deseti chatovacích robotů.
Dotazující přes Chatbot nemusí brát zřetel na provozní dobu call centra a také na jeho přetížení jinými zákazníky. Informace si může zjistit kdykoliv během dne, stačí otázku napsat do okna odpovídače a ten mu během chvilky na otázku odpoví. V budoucnu by tak mohl být snížen počet operátorů call centra a ušetřena část nákladů na provoz.
Lítačka od loňska nahrazuje kartu opencard. V ostrém provozu začala fungovat 1. listopadu loňského roku. Za tu dobu si ji pořídilo zhruba 258.000 lidí, z toho asi 100.000 přes internet. Měsíční náklady na provoz jsou 3,185 milionu korun, což je 45 procent původních nákladů na opencard. Pořízení lítačky vyšlo město na 8,2 milionu korun.