Prudký nárůst tržeb v segmentu IT služeb vedl společnost Konica Minolta ke změně přímého prodeje.
V oblasti softwarových řešení dosáhla v roce 2017 obratu 252 milionů korun a meziročního nárůstu o více než 27 %.
V rámci aktuální změny organizační struktury vznikla tři nová oddělení zaměřená na podporu IT služeb a obchodu s inovativními produkty. Největší příležitosti k dalšímu růstu vidí Konica Minolta ve službách spojených s digitalizací dokumentů a řízením firemních procesů, s tzv. bezpapírovou kanceláří, správou IT zařízení u zákazníka nebo v moderních sledovacích systémech.
„Doba, kdy k zajištění fungování společnosti stačil správce IT na poloviční úvazek, definitivně skončila. Přizpůsobujeme se aktuálnímu růstu poptávky po našich IT službách, proto specializujeme prodej jak z pohledu oborů, tak i produktů. Už dnes se podílejí IT služby na obratu Konica Minolta z téměř 15 % a další růst očekáváme i v příštích letech,“ uvedl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Jednou z nejvýraznějších změn je vznik zcela nového oddělení IT sales. To bude mít na starosti přímý prodej softwarových služeb na míru, podnikových systémů a řešení pro správu a řízení firemních procesů.“
Nově vzniklo také Inovační oddělení, zaměřené na rozvoj interních a externích inovací ve spolupráci se třetími stranami a dále IP (industrial printing) oddělení. To spadá pod segment produkčního tisku a jeho cílem je podpora prodeje tzv. tiskových hlav Konica Minolta. „Jde o novou technologii určenou pro potisk téměř jakéhokoli materiálu přímo během výrobního procesu. Je součástí komplexního řešení průmyslového tisku, které dodáváme včetně instalace a všech doplňkových technologií a systémů,“ říká Marcel Loreth, obchodní ředitel divize produkčního tisku Konica Minolta Business Solutions Czech. Do segmentu průmyslového tisku vstoupila Konica Minolta na českém trhu v loňském roce.
V segmentu IT služeb roste Konica Minolta v tuzemsku již od roku 2013, kdy začala s přeměnou společnosti z dodavatele tiskových řešení v poskytovatele softwarových služeb. „Změna celosvětové strategie se odráží i na podnikání v ČR. V roce 2015 jsme za účelem rozšíření portfolia IT služeb například koupili českou společnost Webcom. Ve stejném roce pak Konica Minolta otevřela v Brně pobočku jednoho z pěti světových vývojových center zaměřených na rozvoj inovačních technologií,“ dodal P. Štěpán.