Automatizováno bude např. hledání artefaktů v kódu, řízení závislostí a aktualizace závisející na politikách.
Oracle letos rozšíří autonomní funkce své databáze do celého portfolia služeb PaaS, tj. v rámci platformy Oracle Cloud Platform. Automatizace má zákazníkům umožnit efektivněji vyvíjet i nasazovat nové služby, sníží náklady na řízení celého prostředí a omezí rizika lidských chyb. Hlavní technologií, která stojí za novými funkcemi v rámci Oracle PaaS, je strojové učení.
Platforma Oracle Cloud Platform díky novým funkcím zákazníkům usnadní:
-
Vývoj aplikací. Automatizováno bude hledání artefaktů (částí kódu, které přímo vytvořili programátoři, nikoliv generovaného překladači apod.), řízení závislostí a aktualizace závisející na politikách. Díky tomu má vzrůst kvalita kódu i produktivita vývojářů. Automaticky budou identifikovány a opravovány bezpečností problémy v rámci celého procesu CI/CD (průběžná integrace/průběžné nasazování). Automatické generování kódu pomocí jediného tlačítka umožní rychlý vývoj aplikací i lidem, kteří nejsou profesionálními programátory.
-
Využití chatbotů. Samoučící se chatboty dokáží sledovat preference a vzorce interakcí, což umožní automatizovat často prováděné akce koncových uživatelů a ušetří jim čas na produktivnější činnosti. Tyto chatboty nevyžadují řízení, z konverzací uživatelů se učí samy, jsou schopny plynulé komunikace a rozpoznávají kontext.
-
Integraci aplikací a dat. Oracle Cloud Platform umožní automatizovanou integraci obchodních procesů napříč různými aplikacemi v režimu SaaS i on-premise.
-
Analytiku. Platforma Oracle zajistí automatické vyhledávání, rozpoznávání a přípravu dat.
-
Zabezpečení a správu. Analýza chování uživatelů a entit umožní automaticky izolovat podezřelé uživatele nebo jiné škodlivé chování.
Společnost Oracle rovněž představila nástroj Oracle Digital Assistant, který integruje služby Oracle SaaS a PaaS. Poskytuje uživatelům centrální propojení mezi řadou aplikací a platforem včetně CRM, ERP, HCM a business intelligence. K funkcím nástroje mj. patří:
-
integrace s aplikacemi typu hlasových asistentů: Amazon Echo (Alexa), Apple Siri, Google Home and Speech, Harman Kardon (Cortana) a Microsoft Cortana,
-
hluboké neuronové sítě/algoritmy strojového učení zpracovávají vstupy z hlasem ovládaným zařízení a provádějí akce na základě porozumění požadavkům uživatelů,
-
požadavky uživatelů se přesměrovávají na softwarového robota, který disponuje potřebnými znalostmi.