Operátor O2 v prvním pololetí zvýšil konsolidovaný čistý zisk o desetinu na 2,55 miliardy korun. Provozní výnosy klesly o necelé jedno procento na 18,22 miliardy Kč, proti loňsku ale jejich pokles zpomalil. Výnosy v segmentu pevných linek se snížily o 1,5 procenta a mobilní služby zaznamenaly pokles o 0,5 procenta. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.
Na růstu zisku se odrazil zvyšující se zájem zákazníků o nové služby. „I přes pokračující tlak zejména v segmentu firemních zákazníků a od května též dopad nové regulace roamingu se O2 podařilo udržet výnosy na úrovni loňského roku a mírně zvýšit provozní zisk,“ uvedla firma.
V samotném druhém čtvrtletí konsolidovaný čistý zisk firmy meziročně stoupl o 4,3 procenta na 1,31 miliardy korun. Provozní výnosy klesly o půl procenta na 9,19 miliardy korun, snížily se ale také provozní náklady meziročně o 4,4 procenta pod dvě miliardy korun. Analytik Komerční banky Miroslav Frayer uvedl, že čtvrtletní výsledky O2 mírně překonaly tržní odhad a vyšší než očekávání byl zejména pokles provozních nákladů. „Výsledky vnímáme mírně pozitivně, cena akcií by měla reagovat růstem,“ doplnil.
Počet mobilních zákazníků se v prvním pololetí snížil o 0,9 procenta na 4,9 milionu, průměrný měsíční výnos na jednoho se ale zvýšil o dvě koruny na 286 Kč. Datový provoz stoupl o 80 procent a počet klientů využívajících internet v mobilu se zvýšil o 15 procent na 1,67 milionu. Více než 50 procent telefonů v síti O2 již spadá do kategorie chytrých zařízení a každý čtvrtý podporuje technologii LTE.
Množství internetových přípojek xDSL v pevné síti meziročně kleslo o dvě procenta na 782.000, z toho ale počet rychlejších přípojek VDSL stoupl o 16 procent. Počet uživatelů O2 TV se zvýšil o 30 procent na 247.000.
Množství pevných hlasových linek kleslo o 14 procent na 760.000. „Neomezené volání z pevných linek do všech sítí, které nabízíme od začátku roku, si naši zákazníci oblíbili. Svědčí o tom skutečnost, že s novým tarifem volají o 40 procent více, počet odchozích minut do mobilních sítí vzrostl o více než 200 procent,“ dodal generální ředitel O2 Tomáš Budník.
Počet mobilních zákazníků na Slovensku vzrostl meziročně o sedm procent na 1,84 milionu. Výnosy slovenské dceřiné firmy rostly o jedno procento na 119 milionů eur.
Majoritním vlastníkem O2 je investiční skupina PPF s podílem okolo 84 procent. Od O2 se loni oddělil vlastník pevné a mobilní sítě a datových center CETIN.