Německý diskontní řetězec Aldi se chystá zahájit internetový prodej v Číně. Firma dnes uvedla, že své produkty nabídne od 20. března prostřednictvím on-line platformy provozované čínským internetovým prodejcem Alibaba. V nabídce budou vína, sladkosti a snídaňové produkty.
Čínské zákazníky bude Aldi zásobovat prostřednictvím australských dodavatelů na on-line platformě Tmall Global. Podle manažera Alibaby pro Evropu Terryho von Bibry má čínská střední třída o výrobky Made in Germany čím dál větší zájem.
Aldi nejprve plánuje takzvaný měkký start, kdy se výrobky většinou nabízejí užšímu okruhu zákazníků. Na 25. dubna pak Aldi v Šanghaji chystá slavnostní zahájení ostrého prodeje.
Německé diskontní řetězce se v zahraničí angažují čím dál víc. Konkurenční Lidl v únoru oznámil, že letos v létě otevře první obchody v USA, uvedla agentura Reuters.
Společnost Aldi se dělí na větve Aldi Süd a Aldi Nord. Aldi Süd, která se nyní chystá do Číny, expandovala do USA a Británie. Na australském trhu je už 15 let.