Prodej smart TV se v 1. polovině letošního roku podílel na celkových tržbách za televizory 85 %.
Studie společnosti GfK uvádí, že v první polovině roku 2018 dosáhly celkové tržby na globálním trhu televizorů 45 miliard euro. To je zhruba o 1 % více nežli ve stejném období loňského roku, a je to především díky letošnímu mistrovství světa ve fotbale v Rusku. V roce 2018 se očekává celosvětový prodej celkem 238 milionů přijímačů, což je v porovnání s rokem 2017 nárůst o 2 %. K růstu navíc přispívá zvyšující se zájem o špičková zařízení za vysoké průměrné ceny, smart televizory a televizory s připojením k internetu, jakož i oživení na rozvíjejících se trzích.
Z regionálního hlediska se o růst silně zasloužila Latinská Amerika. Vývoj v Evropě a v asijsko-pacifickém regionu se pohyboval mezi -5 a +4 %.
V prvním pololetí 2018 představovaly televizory s úhlopříčkou 50+ palců polovinu celosvětových prodejů. Cena těchto přijímačů může dosahovat až 4 000 euro. Markus Kick, expert GfK na spotřební elektroniku, v této souvislosti uvádí: „Tyto vysoce kvalitní přístroje nabízejí v kategorii prémiových cen technologií HDR nebo organické LED (OLED) umožňující lepší kontrast a dokonalé zobrazení, což vede k nárůstu hodnoty prodejů o více než 100 %. Předpokládá se, že ve druhém pololetí se do hry zapojí další výrobci a dále posílí dynamiku tohoto trhu. Pokud jde o rozlišení obrazovek, formát 4K je stále na vzestupu a očekává se, že již na letošním veletrhu IFA budou představeny první modely 8K.“
Odvrácenou stranou tohoto trendu je fakt, že rozlišení UHD a větší obrazovky mají dopad na roční spotřebu elektřiny těchto televizorů.
Díky obrovskému úspěchu platforem pro streamování filmů a v důsledku toho, že mladší zákazníci ztrácejí zájem o lineární vysílání televizních pořadů, se stala smart televize téměř standardem. Od ledna do června se prodej těchto zařízení podílel na celkových tržbách 85 %, zatímco v roce 2017 to bylo 79 %.
Dalším krokem ve vývoji jsou televizory ovládané hlasem, jejichž výrobou se začíná zabývat stále větší počet firem a díky tomu se zvyšuje dostupnost digitálních domácích asistentů. Zatím ještě není technologie hlasového asistenta vždy integrována do televizního přijímače a hlasové ovládání umožňuje externí smart zařízení. Teprve čas ukáže, zda toto řešení převáží, či zda jde pouze o přechodně využívanou technologii.
V prvním pololetí 2018 představoval internetový prodej televizorů celkem 18 % jejich celosvětového prodeje, oproti 15 % ve stejném období předchozího roku. Toto navýšení se odráží rovněž na tom, kdy během roku dochází k největšímu prodeji: efekt Vánoc se naposledy projevil v roce 2015 a od roku 2016 se nejvyšší poptávka přesunula na listopad díky takovým internetovým prodejním akcím, jako je Černý pátek.