Americký výrobce elektroniky Apple v prvním čtvrtletí klesl na světovém trhu s takzvanou nositelnou elektronikou na třetí místo. Z druhé příčky jej vytlačil čínský výrobce Xiaomi, jedničkou zůstal americký Fitbit. Ve své aktuální zprávě to uvedla výzkumná společnost IDC.
Organizace odhaduje, že Apple během posledních tří měsíců loňského roku prodal 4,1 milionu chytrých hodinek Apple Watch, zatímco v prvních třech měsících letošního roku pouze 1,5 milionu. Pro firmu to znamená podíl 7,5 procenta na světovém trhu, a tedy třetí místo za druhou Xiaomi s podílem 19 procent a jedničkou Fitbitem, která měla 24,5 procenta.
Apple představil své chytré hodinky loni jako první nový produkt od smrti legendárního šéfa Steva Jobse. Tržby z prodeje Apple Watch ale zatím nezveřejnila. IDC dosud odhadovala, že Applu díky hodinkám patřila na světovém trhu s nositelnou elektronikou druhá příčka.
Čínská skupina Xiaomi rozšířila svou nabídku levnějších nositelných přístrojů pro sledování fitness aktivity a uvedla na trh dětské hodinky, díky nimž mohou mít rodiče přehled o tom, kde se jejich potomci nacházejí. Úspěch firmy Xiaomi se však omezuje pouze na Čínu, přičemž expanze mimo domácí území bude pro firmu i nadále obtížná, uvedla IDC. „Nepopiratelným“ lídrem trhu tak podle ní stejně jako na konci loňského roku zůstal americký Fitbit.
Pokud jde o světový trh s nositelnou elektronikou jako celek, světový odbyt se v prvních třech měsících roku zvýšil o 67,2 procenta na 19,7 milionu kusů. Přispělo k tomu uvádění nových přístrojů na trh i snižování cen.