Google oznámil, že na své reklamní síti již dále nebude zobrazovat reklamy na půjčky s vysokým úrokem a krátkou dobou splacení, které cílí na lidi v nouzi.
Google se tak připojil k Facebooku, který podobný krok oznámil jen o několik dnů dříve. „Z dostupných dat vyplývá, že lidé se díky těmto půjčkám dostávají do velkých problémů,“ uvedl ředitel globální produktové politiky v Googlu David Graff. Akcie velkých amerických poskytovatelů nebankovních půjček v závislosti na rozhodnutí Googlu nezobrazovat některé jejich reklamy poklesly.
„Je smutné, že stránka vytvořená k tomu, aby poskytla uživatelům plnohodnotný přístup k informacím činí taková rozhodnutí, jež brání legálnímu byznysu,“ uvedla poskytovatel půjček Enova. Google globálně zakáže reklamy na půjčky, jejichž doba splatnosti je kratší, než 60 dnů. V USA společnost taktéž zakáže reklamy s roční úrokovou mírou vyšší než 36 %. Problém je, že podle některých poskytovatelů půjček je takové chování Googlu diskriminační.