V Česku je v přepočtu na obyvatele také nejvíce e-shopů v Evropě.
Česká republika je velmocí v prodejích na internetu. Více než 43 procent prodejů technického (nepotravinářského) zboží se v ČR uskuteční v internetových obchodech. Až s odstupem následují Nizozemsko (35 pct), Slovensko (34 pct), Británie (33 pct) a Německo (29 pct). Na tiskové konferenci to uvedli zástupci společnosti GfK a Svazu obchodu a cestovního ruchu.
Průměr v Evropě je u tohoto ukazatele 24 procent. Vůbec nejvíce zboží se v Česku on-line prodá v kategoriích informační technologie (36,5 pct) a fotoaparáty (32,4 pct). Největší meziroční růst prodejů přes internetové portály byl u malých domácích spotřebičů (24,5 pct) a spotřební elektroniky (21,6 pct).
On-line trh v ČR se ale liší od západní Evropy také tím, že víc než třetina lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku a 28 procent platí při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Pouze 17 procent spotřebitelů loni platilo kartou on-line a devět procent využívalo bankovní převod.
Celkový prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 5,8 procenta na 79 miliard korun. Vyplývá to z pravidelného průzkumu společnosti GfK Temax.
V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě. Jejich počet navíc podle odborníků i v dalších letech poroste. Loni jich v ČR přibylo meziročně 3900 na celkem 40.100. Od roku 2013 přitom počet stagnoval. Stále více kamenných řetězců nyní začíná prodávat on-line.
Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč, vyplývá z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.