Google si prý nedokázal zajistit adekvátní souhlas uživatelů pro zpracování jejich dat za účelem personalizované reklamy.
Francouzský úřad na ochranu osobních údajů CNIL včera vyměřil americké internetové společnosti Google pokutu 50 milionů eur (téměř 1,3 miliardy Kč). Důvodem jsou podle úřadu pochybení při nakládání s osobními údaji uživatelů. Podle listu The Wall Street Journal (WSJ) jde zatím o nejvyšší pokutu, jaká byla udělena v rámci nových pravidel Evropské unie na ochranu soukromí známých pod zkratkou GDPR (General Data Protection Regulation).
Nová pravidla na ochranu soukromí vstoupila v platnost loni v květnu a mají pomoci hájit práva občanů proti zneužívání osobních dat. CNIL dospěl k závěru, že Google si nedokázal zajistit adekvátní souhlas uživatelů pro zpracování jejich dat za účelem personalizované reklamy. Úřad rovněž tvrdí, že firma uživatelům neposkytla jasné a snadno dostupné informace o tom, jakým způsobem je s jejich údaji nakládáno.
Podle úřadu tak byla v obou případech porušena pravidla GDPR. „Zjištěná pochybení zbavují uživatele zásadních záruk ohledně zpracování dat, které může odhalit důležité části jejich soukromého života,“ upozornil CNIL.