Roční obrat firem, které v ČR a na Slovensku nabízí
e-shopová řešení na míru, je 4,2 miliardy Kč.
Vyplývá to z analýzy českého a slovenského trhu, kterou provedla společnost Shopsys. Počet firem zahrnutých do průzkumu, je 242. Zhruba 100 z nich disponuje ročním obratem do 3 milionů korun, přičemž 204 z nich sídlí v ČR.
Množství firem nabízejících e-shopová řešení se rok od roku zvyšuje. Největší koncentrace jich je v Praze (78), v Moravskoslezském (33) a Jihomoravském (28) kraji. Česká B2C e-commerce (tj. objem peněz, které se utratí v českých e-shopech), roste meziročně cca o 15–20 %. V segmentu agentur vytvářejících e-shopy na míru se předpokládá, že růst bude o něco málo pomalejší, přibližně v rozmezí mezi 10 a 15 %
Roční obrat (RO) ve výši 3 milionů korun se týká něco málo přes 100 firem. Zpravidla se jedná o mikropodniky, které čítají pouze několik málo jednotlivců. Dalších 23 firem se dokáže vyšplhat ještě o dva miliony (RO) výše. Skupinu středních firem tvoří firmy, jejichž roční obrat se dostává do hodnot představující nižší desítky milionů. Aktuálně se jich dá napočítat necelá stovka. Hranici 60 milionů ročního obratu pak překonává 9 firem.
Nejlevnější řešení nabízí svým klientům zpravidla do 100 tisíc korun. Spodní hranice intervalu, která začíná nejčastěji na cca 80 tisících korunách, je typická pro krabicová řešení s minimem úprav na míru.