Na účet Amazonu jde zhruba polovina on-line výdajů spotřebitelů v USA.
Čtvrtletní zisk amerického internetového prodejce Amazon v období duben až květen poprvé překonal hranici dvou miliard dolarů (43,8 miliardy Kč). Zásluhu na tom má především prodej reklamy a lukrativní cloudové služby, které firmě pomohly vyrovnat vysoké náklady maloobchodu. Vyplývá to ze zprávy společnosti.
Její zisk ve druhém čtvrtletí stoupl na rekordních 2,53 miliardy dolarů, což je zhruba 12krát víc, než ve stejném období loňského roku. Analytici v průzkumu agentury Bloomberg odhadovali 1,28 miliardy dolarů. Tržby se zvýšily o 39 procent na 52,89 miliardy. Díky růstu poptávky po cloudových službách tržby divize Amazon Web Services vzrostly téměř o 50 procent na 6,1 miliardy dolarů. Příjmy v kategorii „ostatní položky“, kam patří i reklama, stouply o 132 procent na 2,2 miliardy dolarů.
Na účet Amazonu jde zhruba polovina on-line výdajů spotřebitelů v USA. To na druhou stranu vyžaduje vysoké nálady na balení a přepravu zboží. Provozní výdaje ve druhém kvartálu stouply o 34 procent na 49,9 miliardy dolarů.
Společnost svým investorům sdělila, že tržby by se ve třetím čtvrtletí měly pohybovat mezi 54 a 57,5 miliardy dolarů, což znamená meziroční růst o 23 až 31 procent.
Akcie firmy na zprávu zareagovaly v prodlouženém obchodování růstem o zhruba tři procenta. Vzhledem k tomu, že za loňský rok zpevnily o téměř 72 procent, má Amazon šanci předběhnout Apple a stát se nejhodnotnější společností světa, píše agentura AP.