Společnost Casablanca INT, jeden z velkých českých hráčů na poli telehousingových služeb, se od pondělka potýká s následky havárie vodovodního potrubí, které vytopilo jeden z pražských datových sálů v jejím sídle na Želivském. Služby by měly být v plném rozsahu obnoveny ode dneška za 24 hodin.
V prostorách budovy Stimbuilding došlo v pondělí před polednem k havárii vodovodního potrubí této budovy a následnému průsaku vody do prostor datového sálu č. 8. Voda poškodila nejen několik zákaznických technologií a částečně i cloudové řešení BIG BLUE ONE.
Obnova dat (rekonstrukce cloudového datového pole a následná obnova uložených dat) ze zálohy BIG BLUE ONE probíhá od včerejšího dne. V současné době je obnovena velká část virtuálních serverů a replikace nadále pokračuje.
Celá událost znovu upozornila na dlouho diskutovanou problematiku bezpečnosti cloudových služeb. I když zrovna v tomto případě vychází situace cloudových dat lépe, zatímco v případě cloudu došlo pouze k dočasnému výpadku služby, hostované zákaznické technologie v datacentru byly zničeny úplně a bez náhrady (nepočítáme li finanční kompenzaci).