Týden s „černým pátkem“ zvýšil návštěvnost e-shopů, samotný Black Friday byl ovšem průměrný.
Velké slevy, na které lákali obchodníci na Black Friday, se pouze částečně projevily v návštěvnosti internetových obchodů. E-shopy, zapojené do výzkumu NetMonitor, zaznamenaly vysokou návštěvnost ve dnech předcházejících „černému pátku“, ovšem samotný Black Friday překvapivě netrhal rekordy návštěvnosti. Ve dnech 20.–23. listopadu přesahoval denní počet uživatelů na počítačích u kategorie e-commerce-prodej 900 tisíc, dnem s rekordní návštěvností bylo přitom úterý 21. listopadu s více než 984 tisíci návštěvníků.
NetMonitor uvádí, že denní návštěvnost (na počítačích) se u kategorie e-commerce-prodej pohybovala v týdnu s „černým pátkem“ (od 20. do 26. listopadu) v průměru na úrovni necelých 893 tisíc reálných uživatelů, zatímco v předchozích listopadových dnech byla o asi 83 tisíc uživatelů denně nižší. Překvapivě letošní Black Friday, tedy 24. listopadu, nepřinesl e-shopům větší počet uživatelů – tento den nakupovalo na internetu (na klasických PC) pouze 883 tisíc RU, tedy přibližně o 100 tisíc méně než výše uvedené rekordní úterý ve stejném týdnu.
Návštěvnost webových stránek, nabízejících možnost nákupu přeš internet, rostla na klasických PC a mobilních telefonech. Z počítačů navštívilo tyto weby v listopadu asi o 186 tisíc uživatelů více než v říjnu a z telefonů téměř o 164 tisíc více. Toto výrazné zvýšení naznačuje blížící se vrchol vánoční nákupní sezóny. Kategorie e-commerce-prodej byla v minulém měsíci třetí nejnavštěvovanější kategorií z mobilních telefonů (2,7 milionu RU), čtvrtou z tabletů (704 tisíc RU) a pátou z klasických PC (4,6 milionu RU).