Na Internetu nikdy nenakoupila pouze 3 procenta aktivní internetové populace a téměř tři čtvrtiny populace nakupují na Internetu minimálně jednou za čtvrt roku. Vyplývá to z aktuálního výzkumu společnosti Mediaresearch pro Asociaci pro elektronickou komerci.
Téměř tři čtvrtiny aktivní internetové populace nakupují na Internetu minimálně jednou za čtvrt roku, v roce 2012 to byly zhruba dvě třetiny. V roce 2013 tržby maloobchodu na Internetu překročily objem 58 miliard korun (s 16% meziročním růstem).
Co dále víme o internetovém nakupování v Česku?
- Na internetu nikdy nenakoupila pouze 3 % aktivní internetové populace (15+)
- 7 % populace nakupuje méně často než jednou za rok, ale tři čtvrtiny těch, kteří nakupují na Internetu alespoň jednou za rok, nakupily v minulém roce 4 krát a více
- Jednou týdně nakupuje 6 % populace
Nejméně utrácí věková skupina 15 až 24 let a nejvíce respondentů utratilo za poslední rok částku od 5 000 do 10 000 Kč. Nejběžnější částka utracená při jednom nákupu je 501 až 1000 Kč a to u třetiny dotazovaných, pouze o procento méně při jednom nákupu utratí 1001 až 2000 Kč.
Většina zákazníků internetových obchodů je spokojena s kvalitou služeb poskytnutých při online nákupech, 34 % má ty nejlepší zkušenosti, 65 % má spíše dobré zkušenost. Pouze jedno procento má zkušenosti spíše špatné.