Americké společnosti jako Google či Microsoft podle agentury Reuters za lobování v Bruselu v minulém roce utratily rekordní sumy.
Nejvíce za lobbing v uplynulém finančním roce utratily společnosti Exxon Mobil, Shell a Microsoft, jejich náklady na tuto činnost se pohybovaly v rozmezí 4,5 – 5 milion euro. I když náklady těchto firem na lobbing jsou v čase poměrně konstantní, některé firmy jako Google či Deutsche Bank své výdaje na prosazování svých zájmů v Bruselu v minulém roce zdvojnásobily.
Google, proti kterému Evropská komise v uplynulých dvou týdnech zahájila formální řízení ve věci zneužívání dominantního postavení, utratil za lobbing 3 – 3,5 milionů euro. Čínská technologická společnost Huawei Technologies pak v roce 2014 do této činnosti investovala 3 miliony euro, což je přibližně stejně jako o rok dříve. Všechny firmy, které platí lobbistům za to, aby na úrovni Evropské unie prosazovali jejich zájmy, musely minulý týden také aktualizovat data v nově vzniklém registru, v němž se evidují návštěvy evropských komisařů nebo jejich seniorních zaměstnanců. Z těchto údajů podle organizace Transparency International vyplývá, že nejvíce navštěvovali představitele EU zástupci amerických firem Google, Microsoft a General Electric.