Čínský e-commerce gigant Alibaba Group Holding Ltd se díky své silné lobby nakonec vyhnul tomu, aby jeho webové portály byly zařazeny na oficiální americký seznam stránek nabízejících falzifikáty.
Americká vládní agentura uvedla, že i když je chováním Alibaby „čím dál více znepokojena“, prozatím jeho webový portál na seznam stránek nabízejících falzifikáty nezařadí. I když Američané portály umístěné na tento seznam nijak oficiálně nesankcionují, jméno Alibaby by utrpělo těžkou ránu. „Boj proti padělkům je problémem, s nimž se potýkají všechny společnosti podnikající v oblasti e-commerce a my děláme vše, co je v našich silách, abychom se falzifikátů v našich e-shopech zbavili,“ uvedl mluvčí Alibaby pro agenturu Reuters.
Portály Taobao Marketplace i Alibaba.com byly dříve na oficiálním seznamu USTR umístěny, avšak v letech 2011 a 2012 z něj byly vyňaty. „Navzdory snahám Alibaby je proces vymáhání práv legitimních vlastníků značek zdlouhavý, složitý a netransparentní,“ uvedl ve své zprávě USTR s tím, že bude portály Alibaby v následujícím roce i nadále monitorovat a snahy Číňanů v boji proti padělkům v prosinci příštího roku opět vyhodnotí.