Počet nových předplatitelů a tržby internetové televize Netflix zaostaly ve druhém čtvrtletí za očekáváním.
Společnost v pondělí oznámila, že jí přibylo 5,2 milionu předplatitelů, což je stejné číslo jako v období od dubna do června loni a méně, než očekávali analytici i sama firma. Její akcie proto na burze klesly o 14 procent.
Analytici v anketě agentury Thomson Reuters I/B/E/S odhadovali o milion více nových předplatitelů. Zisk firmy se přesto zvýšil na 384,3 milionu dolarů (8,5 miliardy korun) z 65,6 milionu dolarů a tržby meziročně vzrostly o 40 procent na 3,91 miliardy dolarů. Analytici odhadovali tržby 3,94 miliardy dolarů.
Přestože televize v dopise akcionářům uvedla, že má za sebou silný, i když ne hvězdný kvartál, bylo jejich zklamání značné. Vzhledem k výraznému nepoměru odhadovaného zvýšení počtu předplatitelů a jejich skutečnému nárůstu budou k dalším firemním prognózám růstu napříště skeptičtí, řekl agentuře Reuters analytik Eric Schiffer ze společnosti Patriarch. Kurz akcií se nicméně od začátku letošního roku již více než zdvojnásobil.
Celkový počet předplatitelů Netflixu se do konce června zvýšil na 130 milionů. Na domácím americkém trhu jich ve druhém čtvrtletí přibylo 670.000, v zahraničí si její televizní program předplatilo dalších 4,47 milionu lidí.
Netflix čelí silné konkurenci rivalů jako Amazon a Disney, kteří vyvíjejí vlastní programové služby. Walt Disney přestane od příštího roku Netflixu dodávat nové filmy a spustí vlastní streamovací služby pro rodiny. Podle analytiků však má Netflix velký náskok a pro tradiční mediální firmy bude těžké ho dohonit.