• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Změna značky Grisoft se obejde bez reklamní kampaně

Jiří Kocourek
7. 2. 2008
| Články
Trend

Společnost Grisoft, dodavatel bezpečnostního softwaru, informovala o tom, že mění svůj název na AVG Technologies. Změna názvu se týká také všech dceřiných společností. Další údaje zůstanou nezměněny, stejně jako dosavadní ochranné známky Grisoft. U Grisoft tak proběhl rebranding. Podobnými změnami prošli dříve operátoři Vodafone, T-Mobile i O2 nebo společnost ESET Software, která se v kampani zaměřila na propagaci nového softwaru ESET Smart Security.

Podle J. R. Smitha, generálního ředitele společnosti AVG Technologies, hodlá firma změnou názvu především posílit povědomí o značce AVG ve světě. „Jednotná identita značky a firmy pak výrazně zvýší efekt našich marketingových aktivit a další komunikace,“ doplnil. Firma ovšem podle informací ITBIZ.cz nechystá v souvislosti s touto změnou žádnou reklamní kampaň. Změny loga a dalších propagačních materiálů budou probíhat postupně podle zatím neveřejného plánu.

Společnost získala rovněž v zahraničí k výhradnímu používání doménu avg.com, což by mělo napomoci přechodu na jednotnou prezentaci produktů i firmy. Podle provedených průzkumů veřejného mínění se značka AVG stala v USA třetí neznámější v oblasti počítačové bezpečnosti a respondenti jí přisuzují vysokou technickou vyspělost.

Software AVG patří podle zpravodajského serveru CNet mezi dvacítku nejčastěji stahovaných programů všech dob a jeho bezplatná verze AVG Anti-Virus Free Edition pokořila již několikrát hranici 1 000 000 stažení za jeden týden na prestižním serveru Download.com.

Když se s námi loučil Oskar

Změna značky (označovaná jako rebranding) přitom není na českém IT a telekomunikačním trhu neobvyklá. V roce 2005 se britský mobilní operátor Vodafone dohodnul s kanadskou společností TIW, vlastníkem tehdejší značky Oskar, a odkoupil společnost. Rebranding probíhal postupně. Pro změnu obchodní značky si Vodafone postupně připravoval půdu. Jistou dobu společnost vystupovala pod značkou Oskar a zároveň Vodafone. Toto duální logo bylo použito na všech materiálech firmy. Po určité době se název změnil úplně. Oficiální vstup Vodafone na český trh doprovázela masivní reklamní kampaň.

Úkolem agentury OMD bylo změnit povědomí zákazníků o značce Oskar, která byla na trhu pět let. V první části kampaně se na různých místech objevovala velká červená ruka bez dalších podrobností. Tím došlo údajně k vytvoření tajemné atmosféry. Na tuto anonymní červenou ruku navázala další část kampaně, která odhalila logo Vodafone se spojením „Je to ve vašich rukou.now“. „Celkový dojem byl ohromující. Kampaň vyprovokovala širokou diskusi v populaci a rozsáhlé PR. Povědomí o značce Vodafone okamžitě stoupalo,“ hodnotí agentura zpětně celou kampaň na svém webu.

Se změnou souvisela také úprava komunikační strategie – původní přátelský tón postupně vystřídaly seriózní reklamní spoty v duchu velké nadnárodní společnosti. Vodafone se však k neformálnímu stylu nedávno opět vrátil.

Další mobilní operátoři se také změny značky nevyvarovali. Současný mobilní operátor T-Mobile se dříve jmenoval Paegas a Telefónica O2 vytvořila jedinou značku firmy z původně oddělených společností Eurotel a Český Telecom (ještě dříve SPT Telecom).

Související
Jděte už s tím rebrandingem k šípku (blog)

Rubriky: Security

Související příspěvky

Mají státní orgány vstupovat do soukromých interních systémů?
Zprávičky

NÚKIB představuje Národní politiku CVD pro bezpečné hlášení zranitelností

13. 12. 2025
Zprávičky

Počet kybernetických incidentů v Česku byl v listopadu podle NÚKIB podprůměrný

12. 12. 2025
Články

Rok 2026 přepíše pravidla pro odolnost dat, energetiku datových center i využívání AI

12. 12. 2025
Ransomwarový útok stojí české oběti 8,25 milionu korun
Zprávičky

USA a partneři včetně ČR varují před útoky proruských hackerů

11. 12. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Izrael od února zakáže mobilní telefony na základních školách, píše AFP

ČTK
14. 12. 2025

Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury

Mají státní orgány vstupovat do soukromých interních systémů?

NÚKIB představuje Národní politiku CVD pro bezpečné hlášení zranitelností

Pavel Houser
13. 12. 2025

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností,

Peking protestuje proti britským sankcím vůči dvěma čínským kybernetickým firmám

ČTK
13. 12. 2025

Čínská vláda odsoudila britské sankce uvalené na dvě čínské společnosti, které se podle Londýna

Macron: Francie by měla zavést věkové omezení pro přístup na sociální sítě

ČTK
12. 12. 2025

Emmanuel Macron potvrdil, že by si přál, aby Francie zavedla povinnost ověřování věku pro

Dopad amerických cel na sektor IT: boj o softwarovou nezávislost

Trump nařídil centralizaci regulace umělé inteligence na federální úrovni

ČTK
12. 12. 2025

Americký prezident Donald Trump nařídil v noci na dnešek centralizaci regulace umělé inteligence. To

Komerční úspěch 5G: Sítě nové generace dosáhly za tři roky stejných milníků, jako 4G za pět let

Huawei zvažuje budoucnost své nedávno dokončené továrny ve Francii

ČTK
12. 12. 2025

Čínská společnost Huawei kvůli pomalému zavádění komunikačních sítí 5G v Evropě a tvrdšímu postoji

Počet kybernetických incidentů v Česku byl v listopadu podle NÚKIB podprůměrný

ČTK
12. 12. 2025

Počet kybernetických incidentů v Česku byl v listopadu podprůměrný. Národní úřad pro kybernetickou a

Jak se GenAI etabluje v podnikových informačních systémech?

OpenAI – od neziskové laboratoře k nejhodnotnějšímu start-upu na světě

ČTK
11. 12. 2025

Před 10 lety, 11. prosince 2015, byla založena americká nezisková organizace pro výzkum umělé

Tiskové zprávy

Podvodníci zneužívají jména EPH Invest a odvolávají se na Českou národní banku

Kyberpohádky učí bezpečnému chování na internetu

OMEN Max od HP: design, výkon a OLED magie pro hráče i kreativce

Acronis EDR s oceněním uživatelské oblíbenosti od MSP poskytovatelů

NÚKIB podporuje upozornění Spojeného království na škodlivé kybernetické aktivity čínských společností I-S00N a Integrity Tech

Datová suverenita v EU: Může k ní pomoci sekundární software?

Zpráva dne

Nedávejte svým milovaným na Mikuláše sladkosti, radši Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com!

Nedávejte svým milovaným na Mikuláše sladkosti, radši Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com!

Redakce
5. 12. 2025

Na Mikuláše ani sladkosti, už vůbec ne uhlí ani brambory, ale radši nový software,...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

E-Commerce

Attachment

Pretesty

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy podn Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.