Umělá inteligence a strojové učení v příštích deseti letech změní způsob organizování a vedení pracovních porad.
Podle studie Can Virtual Experiences Replace Reality?, kterou vydala společnost Oracle, již 8 z 10 firem zapojilo umělou inteligenci do řešení zákaznických služeb nebo tak plánuje učinit v příštím roce. Společnost Accenture zase předpovídá, že do roku 2035 technologie AI zvýší produktivitu až o 40 %. Firmy se však zavádět a prakticky využívat umělou inteligenci a strojové učení stále ještě učí.
Příklad využití: kyberbezpečnost i pracovní schůzky
Například společnost Cisco využívá umělou inteligenci a strojové učení v oblasti kyberbezpečnosti. Prvním využitím je analýza obrovských objemů síťových dat, kdy každou sekundu detekují 250 000 kybernetických hrozeb. Umělá inteligence a strojové učení také pomáhají vyhledávat malware v šifrovaném datovém provozu bez nutnosti jeho dešifrování.
Cisco také předpokládá, že umělá inteligence a strojové učení v příštích deseti letech změní způsob organizování a vedení pracovních porad. Již dnes virtuální asistenti pomáhají při plánování telekonferencí, například tím, že navrhují data konání vhodná pro všechny účastníky na základě analýzy jejich kalendářů, a rozumí jednoduchým hlasovým příkazům jako „pošli pozvánku Petrovi“. Virtuální asistenti ale budou během dvou let schopni připravit shrnutí schůzky s nejdůležitějšími závěry. Dokážou také na základě analýzy cílů projektu a kvalifikací jednotlivých členů týmu navrhovat, koho na poradu pozvat.