E-mailoví klienti stále disponují zajímavější nabídkou funkcí a služeb, než je tomu v případě webmailů. Patří mezi ně především možnost práce s několika e-mailovými účty od různých poskytovatelů najednou, off-line režim, snadná integrace do operačního systému, propojení s ostatními softwarovými nástroji, pokročilé funkcionality pro kalendáře a správu kontaktů a mnoho dalšího. Kvalitní aplikaci pro práci s e-maily v počítači ocení nejen profesionálové, ale rovněž i domácí uživatelé.
Uživatelé, kteří hledají řešení bez nedostatků webmailů a požadují maximální kontrolu nad svou elektronickou poštou, mohou volit mezi různými aplikacemi. Dobrou volbou může být ryze český eM Client. Správa více e-mailových účtů je umožněna díky jeho vysoké kompatibilitě prakticky se všemi technologiemi a poskytovateli služeb z oboru (tj. IMAP/POP3, CalDav, CardDav, XMPP, MS Exchange, Google Apps, Office 365, iCloud, IceWarp, Kerio apod.).
Aplikace eM Client má přehledné uživatelské rozhraní pro správu elektronické pošty, úkolů, kontaktů a kalendáře, které je optimalizováno i pro dotyková zařízení, a to včetně podpory gest. Díky lokálnímu ukládání zpráv má eM Client rychlou odezvu i při práci s velkým množstvím zpráv. Pro usnadnění práce nabízí eM Client také šablony s předdefinovanými texty a obsahuje rovněž integrovaný překladač. Důraz je kladen samozřejmě i na bezpečnost, proto eM Client nabízí možnost šifrování zpráv využitím standardních technologií S/MIME a nově ve verzi 7.1 také tzv. PGP (Pretty Good Privacy).
Při dnešní oblibě práce na dálku a cestování obecně je výrazným benefitem e-mailových klientů možnost práce v off-line režimu, kdy si uživatelé mohou vyhledávat a pročítat e-maily, rychle je filtrovat, hledat kontakty, zadávat úkoly, ale zejména si předem připravit soukromé i pracovní e-maily, které se automaticky po připojení k internetu, spolu s celkovou synchronizací, rozešlou.
„Při vývoji našeho e-mailového klienta klademe důraz na snadnou integraci do systému (drag and drop, systémové souborové asociace, systémové notifikace) a možnosti propojení s dalšími nástroji, např. CRM systémy, které jsou stěžejní pro firemní použití. K tomu přidáváme další funkce, jakými jsou centrální správa nastavení nebo jednoduché hromadné nasazení u větších instalací. Cílem je spojení výhod e-mailového klienta a webového e-mailového rozhraní,“ upřesňuje Michal Bürger, zakladatel společnosti.