Tištěný telefonní seznam vypadl koncem prosince loňského roku z univerzální služby, již je Telefónica O2 povinna poskytovat. Společnost se proto rozhodla tištěný seznam nevydávat vzhledem k tomu, že je to jak neekonomické, tak neekologické. Způsob, jakým to dává svým zákazníkům na vědomí, se však nelíbí vydavateli Zlatých stránek, společnosti Mediatel.
Na informačních letáčcích, rozesílaných s posledními fakturami, společnost Telefónica O2 Czech republic vysvětluje svým zákazníkům, že v letošním roce „nebude vydávat tištěný telefonní seznam v podobě, jakou jste znali doposud (Zlaté stránky).“
Mediatel se cítí být tímto tvrzením poškozen hned ve dvou směrech. „Telefónica O2 nikdy nebyla vydavatelem Zlatých stránek, značka Zlaté stránky je registrovaná ochranná známka ve vlastnictví společnosti Mediatel, který rovněž tento telefonní seznam od roku 1992 vydává“, ohrazuje se generální ředitelka Mediatelu Kimberli Lewisová proti použité formulaci. Ta navíc může na zákazníky působit tak, že Zlaté stránky zanikají. „Zlaté stránky budou samozřejmě i nadále zdrojem více než 2 milionů kontaktů, a to jak ve známé tištěné a internetové podobě na http://www.zlatestranky.cz, tak také ve všech mobilních telefonech prostřednictvím nové SMS služby 90123,“ ujišťuje Lewisová.
Mediatel se snaží, aby Telefónica O2 zastavila šíření této podle něj nepravdivé informace, která uvádí zákazníky v omyl. Telefónica O2 to popírá, podle jejího mluvčího Martina Žabky vydávala samotný tištěný seznam z pověření ČTÚ vždy ona. Mediatel byl pouze jejím partnerem a přidával k seznamu svou komerční přílohu Zlaté stránky. Obvinění je podle něj absurdní a poškozuje naopak Telefónicu O2.