Jeden z prvních a bezesporu momentálně nejúspěšnější český hráč na trhu zvýhodněného hromadného nakupování, Slevomat.cz, dnes uzavřel hned několik klíčovýh strategických partnerství.
Vedel odkupu podílu v konkurenčním slevovém serveru Vykupto.cz, který je momentálně trojkou českého Internetu v levných nákupech, navázal Slevomat spolupráci se zpravodajským portálem iDNES.cz, respektive jeho lifestylovým serverem Onadnes.cz, pro který by měl do budoucna připravovat samostatné speciální akce.
„Cílem partnerství s Vykupto.cz je propojit zkušenosti dvou hráčů, kteří operují na českém trhu hromadného nakupování od začátku jeho vzniku. Portál Vykupto.cz bude i nadále fungovat odděleně. Věřím, že naše spolupráce umožní zprostředkovávat ještě lepší slevy zákazníkům a větší úspěšnost spolupracujícím dodavatelům,“ prohlásil Tomáš Čupr, zakladatel Slevomat.cz
Zajímavější iniciativou Slevomatu je ovšem snaha o vytvoření instituce, která se snaží ztransparentnit hromadné nakupování a sjednotí solidní firmy, jež v tomto oboru na českém trhu působí. Cílem akce je ochrana zákazníků zákazníků a dobré pověsti trhu před neseriozními hráči a nekalými praktikami. Tento krok jde ruku v ruce s dlouhodobu snahou Slevomatu o konsolidaci trhu hromadného nakupování v České republice, vedle ní má projekt navíc ambici expandovat také na další trhy dále na Východ. Zatím se Slevomat rozšířil pod názvem Zlavomat.sk, podle úspěchů na tomto trhu by se měl následně rozhodnout, kdy a kam dál.
„Mám obavy z toho, že firmy bez dostatečného ekonomického a lidského zázemí začnou svým přístupem odrazovat zákazníky nebo nebudou schopny dostát závazkům svým zákazníků a mohou tak poškozovat hráče, kteří fungují spolehlivě. Zákazníci by se měli mít také na pozoru, pokud svěřují peníze firmám, které nejsou nijak prověřené a existují třeba jen několik dnů. Z těchto důvodů jsem inicioval schůzku zástupců slevových serverů s myšlenkou vytvořit instituci, která by bděla nad dodržování pravidel fair play u svých členů a vytvořila by etickou platformu pro celý trh,“ vysvětluje zámr Tomáš Čupr a dodává: „Je totiž velmi pravděpodobné, že během následujících měsíců dojde k zániku některých poskytovatelů slev, kteří po sobě mohou zanechat různé problémy. “
Nová instituce a etický kodex, bude vznikat v následujícím měsíci ve spolupráci slevových serverů, které projeví zájem o účast. Etický kodex bude například zavazovat členy k tomu, aby nesli riziko bankrotu firem, které prodaly přes jejich slevové servery své služby a nejsou schopny umožnit zákazníkům jejich čerpání.
Více o projektu a další perličky ze strategie Slevomatu přineseme v plánovaném rozhovoru.