Finský výrobce mobilních telefonů Nokia se rozhodl opustit svůj nepříliš úspěšný brand Ovi, který používal pro označení svých služeb. Nově je například po vzoru Google nazve svou vlastní značkou.
Rebrandované služby, například Nokia store (Ovi store) či Nokia Maps (Ovi Maps) se objeví v prvních nových modelech v červenci a srpnu letošního roku.
Nokia bude v přechodu na vlastní značku i pro své služby pokračovat až do roku 2012. Každou ze služeb pod záštitou Ovi přejmenuje na Nokia bez jakéhokoli zásahu do plánovaných vývojářských aktivit. Přísunu nových verzí software by se tedy přejmenování nemělo vůbec dotknout.
„Rozhodli jsme se změnit naši značku služeb Ovi na Nokia kvůli centralizaci našich služeb a posílení identity vlastní značky,“ řekl marketingový ředitel společnosti Jerri Edvard.
Přechod na značku Nokia by měl být dle společnosti plně dokončen do konce roku 2012. Do té doby se zákazníci mohou potýkat ještě se starým brandem. Nově pojmenované služby se začnou díky pravidelným aktualizacím objevovat i ve starších přístrojích.
Nový brand se začne objevovat i na reklamních a propagačních materiálech. Přechod by měl být podle firmy hladký a plynulý a nijak by se neměl dotknout samotných uživatelů.