Odchod dalšího vrcholného manažera jen několik týdnů před plánovanou přeměnou sociální sítě není signálem příliš velké důvěry v budoucnost projektu.
Tracy Akselrud
Tracy Akselrud až do dnešního rána v internetové sociální síti MySpace zastávala funkci viceprezidentky a ředitelky pro externí komunikaci. Oficiální důvod, proč se Tracy Akselrud rozhodla rezignovat, nebyl zveřejněn. Jisté ovšem je, že Akselrud v nejbližších dnech nastoupí do poradenské společnosti Brew Media Relations. Akselrud je letos už druhou významnou představitelkou MySpace, která ze společnosti odešla. Tou první byla Dani Dudeck, bývalá nadřízená Akselrud, která dříve taktéž stála v čele divize pro externí komunikaci. Dudeck z MySpace odešla na obdobnou pozici do společnosti Zynga, známého vývojáře her určených pro sociální sítě. Podobným směrem se nyní vydává i Akselrud. Společnost Brew Media Relations, do které nastupuje, je jednou ze společností, které si Zynga najímá za účelem poradenství v PR oblasti. Akselru i Dudeck tak s největší pravděpodobností budou opět spolupracovat.
Několik dobrovolných odchodů vrcholových manažerů společnosti během necelého roku rozhodně není dobrým znamením pro investory, obzvlášť před chystaným rozsáhlým redesignem celé služby. Ten představuje nejaktuálnější pokus společnosti ve snaze zastavit stále se propadající návštěvnost. Pro srovnání, zatímco v prosinci 2008 zaznamenal portál MySpace 125 milionů unikátních návštěvníků, kteří zobrazili na 43 miliard stránek, v srpnu letošního roku to bylo „pouhých“ 95 milionů unikátních návštěvníků a 12 miliard zobrazených stránek. Velmi významný pokles představuje problém především pro majitele služby, mediální společnost News Corporation vlastněnou magnátem Rupertem Murdochem. News Corporation koupilo ztrátový MySpace v červenci 2005 za 580 milionů dolarů (zhruba 11 miliard Kč). Od té doby podíl služby, pravděpodobně především kvůli konkurenci ze strany sociální sítě Facebook, vytrvale klesá.
Změnu trendu má přinést již zmíněný redesign, nachystaný na polovinu října letošního roku. Projekt s interním názvem Futura má přinést nejen některé nové funkce, ale především jednodušší, přehlednější prostředí a graficky „čistší“ prostředí, které bude zaměřené především na nedávné aktivity přátel a zájmových uskupení uživatele. Ne náhodou připomíná popis nového grafického rozhraní MySpace prostředí největší, a také mnohonásobně populárnější, světové sociální sítě Facebook.
Úspěch projektu Futura je přitom klíčový pro další vývoj portálu. Pokud redesign dopadne úspěšně a povede ke zvýšení počtu unikátních návštěvníků a zobrazených stránek, News Corporation s největší pravděpodobností situaci využije k rychlému, byť pravděpodobně ztrátovému, odprodeji, nebo přinejmenším jeho vyčlenění do samostatné společnosti. Pokud se redesign neujme a podíl MySpace bude i nadále klesat, je možné, že News Corporation přistoupí k silnému omezení, nebo i celkovému uzavření, kdysi poměrně populární služby.
Zdroj: TechCrunch