Ivan Langer, ministr vnitra a informatiky, prohlásil že pokud se v České republice nezačne rozvíjet digitální zemské vysílání, mělo by se začít diskutovat o možnosti návratu reklamy do vysílání České televize.
Informace byla uvedena v souvislosti s návrhem novely vysílacího zákona, která má podle tvůrců odblokovat nástup digitalizace v ČR. Příjmy z reklamy na ČT by pak podle Langera mohly podpořit fond kinematografie a hlavně digitální vysílání. Vysílací prostor pro reklamy na ČT klesl od ledna na polovinu (půl procenta vysílacího času), příští rok reklama zmizí zcela. Zastánci návrhu i Langer říkají, že by měla uvolněná miliarda korun na televizním reklamním trhu pomoci nástupu nových digitálně vysílajících stanic, žijících právě hlavně z reklamy.
Spoluprací Ministerstva vnitra společně s Ministerstvem kultury byla vypracována novela vysílacího zákona, která by měla odblokovat nástup digitalizace. Ten počítá s tím, že by mělo analogové vysílání skončit do října 2010, případně i dříve, do září roku 2009. Digitální vysílání získá prostor postupným vypínáním analogového signálu. K tomu, aby se Nova a Prima dobrovolně vzdaly svých analogových kmitočtů platných do roku 2017 a 2018, novela navrhuje dát jim jednu až dvě kompenzační licence.Tím by vznikl prostor pro nové stanice, a tedy pro větší konkurenci na trhu.
Při nedodržení termínů je podle Langera na místě diskuze o návratu reklamy do ČT. To si přejí i velcí inzerenti a mediální agentury. Návrh novely obou ministerstev rovněž vrací licence šesti novým stanicím, které přišly o loni získané licence pro digitální vysílání rozhodnutím soudu.
Ministr Langer též řekl: „Cílem návrhu je vyřešit nesmírně složitou komplikovanou věc, jakou je rozvoj digitálního vysílání, a to tak, aby se ČR znovu nestala terčem různých arbitrážních řízení těch žadatelů, kteří v licenčním řízení uspěli, nicméně následně jim rozhodnutím soudu nebylo umožněno vysílat.“
Zdroj: Langer: Nezačne-li digitalizace, měla by se na ČT vrátit reklama