Datasys je jedním z průkopníku nasazování chatbotů v ČR.
Česká technologická firma Datasys dodala internetovému supermarketu Rohlik.cz chatbot pro efektivnější komunikaci se zákazníky. Rychle rostoucí e-shop s potravinami díky chatbotu automaticky odbaví dotazy, které by jinak řešil tým zákaznické podpory, a zvyšuje tak pohodlí zákazníků.
„Stále hledáme nové cesty, jak zlepšit zákaznickou zkušenost. Vedle inovací v logistice a skladování zkoušíme i nové směry zákaznické podpory. Chatbot od Datasysu naše zákazníky baví a přitom jim poskytne praktickou informaci o stavu objednávky,“ říká mluvčí Rohlik.cz Michala Gregorová.
Samotné řešení Datasys vyvinul Rohlíku přímo na míru, kdy chatbot zákazníka informuje o tom, kde se jeho nákup právě nachází. Technický bot dokáže vést desítky konverzací najednou, které by jinak museli řešit živí pracovníci zákaznických center. Za minutu odbaví bez problému přes 150 zpráv. „ Úspora pro Rohlik.cz se bude zvyšovat úměrně s tím, kolik zákazníků bude přes nás chatbot komunikovat, uvedl obchodní ředitel Datasysu Martin Novák.
Datasys je jedním z průkopníku nasazování chatbotů v ČR, za což loni obdržel prestižní ocenění Vizionář 2016 a letos navázal postupem o finále Microsoft Awards 2017. Vedle systému pro Rohlík.cz dodal chatbota službě keboola.cz a aktuálně pracuje na čtyřech dalších chatbotech. Díky exkluzivní spolupráci s Deloitte Advisory je firma jako jediná v Čechách schopná pokrýt celý proces, od komplexní analýzy až po samotnou implementaci a 24×7 dohled.
Podle analytické společnosti Gartner bude do roku 2020 probíhat 85 procent interakcí mezi zákazníkem a dodavatelem bez kontaktu s člověkem.