Podle aktuální statistiky služby NetApplications se opět o něco snížil tržní podíl webového prohlížeče Internet Explorer od Microsoft. Firefox a Chrome podíl zvyšují. • Evropští zástupci se na jednání v minulém týdnu dohodli ve smírčím řízení na podobě telekomunikačnímu balíčku. •Technologická společnost IBM představila nová analytická řešení, která mají klientům pomoci lépe, jednotně spravovat a kontrolovat nestrukturovaná i strukturovaná data a zajistit potřebný přehled o obsahu uchovávaného v podniku.
Podíl prohlížeče IE se snižuje
Podle měření online statistické služby NetApplications byl během října zaznamenán pokles tržního podílu internetového prohlížeče Internet Explore. Na úkor webového prohlížeče společnosti Microsoft naopak rostl podíl konkurenčních prohlížečů, hlavně Firefox a Chrome.
Měřící služba NetApplications uvádí, že se webovému prohlížeč Google Chrome v říjnu navýšil tržní podíl o 0,4 procentního bodu. Chrome má tedy údajně 3,6 % globálního trhu. Rostoucí trend zaznamenala i Mozilla se svým prohlížečem Firefox, který nyní vylepšil svůj podíl 24 procent na trhu prohlížečů.
Chrome tak kontinuálně navyšuje svůj podíl a nenápadně útočí na třetí pozici na trhu. Nyní je trojkou prohlížeč Safari od Apple. Růst Chrome o 0,4 % je nejvýraznější od jeho spuštění v září 2008.
Všichni konkurenční hráči na trhu – Firefox, Chrome nebo Safari – nyní mohou těžit z trvajícího poklesu vedoucího prohlížeče Internet Exploreru. V říjnu se podíl Exploreru snížil o 1 procentní bod na 64,7 %. V posledních třech měsících se tak posdíl IE celkově propadl o 3 procenta.
Podíl Safari činil v minulém měsíci Safari 4,4 %. Opera Software svůj podíl nedokázala zvýšit, naopak se propadl o 0,02 bodu na 2,17 %. Patrný je i další faktor, kdy se jak uživatelé prohlížečů Microsoft tak Mozilly přesunují k novějším verzím internetových prohlížečů.
Řízení o telekomunikačním balíčku
V noci ze středy na čtvrtek minulého týdne v noci se představitelé Evropské Rady, Evropského parlamentu a Evropské komise dohodli na znění posledního sporného odstavce telekomunikačního balíčku. Jednohlasně podpořený kompromis představuje dostatečné záruky pro uživatele internetu z hlediska jejich základních práv, zároveň ale umožňuje členským státům účinně postupovat proti pirátství a jinému nezákonnému jednání v rámci internetu.
Kompromis tak uzavírá náročné vyjednávání mezi evropskými institucemi, které zahájil letos v lednu expertní tým českého předsednictví EU. Očekává se, že poslední část telekomunikačního balíčku bude přijata do konce listopadu. Evropský parlament bude o novém návrhu hlasovat na plenárním zasedání od 23. listopadu, následně text přijme také Rada EU. První dva ze tří legislativních aktů telekomunikačního balíčku byly přijaty Radou již 26. října.
Telekomunikační balíček je sada legislativních opatření, která nově nastavují rámec regulace v různých oblastech telekomunikačního trhu v EU. Jedná se o unikátní příležitost přizpůsobit regulatorní rámec aktuálnímu technologickému a ekonomickému vývoji v sektoru elektronických komunikací. Návrh telekomunikačního balíčku zveřejnila Evropská komise v listopadu 2007.
Analytické funkce pro správu obsahu
IBM prezentuje nový software
Technologická společnost IBM prezentovala nové produkty, které mají pomoci klientům lépe spravovat obsah prostřednictvím analytických funkcí. Nové produkty z portfolia americké firmy mají klientům analyzovat nestrukturované a strukturované informace, snižovat náklady a činit chytřejší obchodní rozhodnutí.
Produkty podle IBM pomáhají klientům proměnit nestrukturovaný obsah jako e-maily, dokumenty a webové stránky na relevantní obchodní informace. Mezi nové produkty patří:
- IBM Cognos Content Analytics: Umožňuje organizacím odhalovat, upřesňovat a přinášet nové vhledy prostřednictvím analýzy nestrukturovaného podnikového obsahu vedle strukturovaných dat.
- IBM plánuje rozšířit produktovou řadu IBM Cognos Content Analytics o nová řešení zaměřená na konkrétní odvětví a podnikové požadavky.
- IBM InfoSphere Content Assessment: Pomocí analýzy obsahu nová nabídka pomáhá organizacím rychle vyhodnotit nespravovaný obsah a identifikovat riskantní nebo cenná data, například podnikové záznamy, které je třeba po celou dobu životnosti zabezpečit, uchovávat a spravovat.
Firma uvedla také software IBM MDM, který má umožnit klientům začlenit nestrukturované informace do jednotného pohledu na zákazníka nebo na produktové řešení.
Podle výrobce by tento software mohl být odpovědí na problém doplnění záznamů hlavních dat o důležité nestrukturované informace, například naskenované dokumenty nebo e-mailovou korespondenci. Odpovědí na tento problém je software IBM MDM, který nyní
Přečtěte si také
IT byznys: možnost psát internetové adresy jinak než latinkou
IT byznys: Pokračuje zájem o firmy na klíč
IT byznys: Tuzemští manažeři se zlepšují v řízení projektů
IT byznys: 40 % ohlášení živnosti probíhá elektronicky
IT byznys: IBM je podle tržeb lídrem v IT poradenství
IT byznys: Živnostníci mají potíže s proplácením faktur
IDN a DNSSEC v doméně .eu
IT byznys: 87% manažerů necítí zlepšení ekonomiky
IT byznys: Existenční problémy třetiny firem kvůli krizi