Společnost MobilKom, která provozuje v Česku operátora U:fon, uvedla nový tarif Unifon a nový kanál provozu zákaznické linky na stránkách Facebooku. • Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) vydalo zprávu o konkurence schopnosti českých podniků, podle které tuzemské firmy málo patentují inovace. • Bezpečnostní společnost McAfee uvedl, že internetové podvodníky zajímá i zimní olympiáda, která právě probíhá v kanadském Vancouveru.
Nový tarif Unifon
Od 1. března začne U:fon nabízet nový tarif s názvem Unifon. Produkt de facto vzniká spojením mobilního a fixního hlasu, které U:fon nabízel doposud a v novém tarifu kombinuje vlastnosti obou. Koncová zařízení (telefony) si přitom budou vybírat zákazníci sami podle toho, jak a kde budou chtít službu využívat. Tarif Unifon nahrazuje veškeré dosavadní hlasové tarify U:fona – mobilní i fixní (netýká se zákazníků zpětně).
„Unifon je určen především těm zákazníkům, kteří své účty při volání velmi hlídají, snaží se vejít do první minuty, používají spíše SMSky nebo se vzájemně prozvánějí,“ říká Jana Studničková, marketingová a obchodní ředitelka společnosti MobilKom, která U:fona provozuje. „Naše pokrytí není a ani v dohledné době nebude dosahovat 100 % území. Na druhou stranu všichni, kdo mají v místě svého bydliště dobré pokrytí, pohybují se především v jeho okolí a netráví většinu času na cestách, mohou na volání s U:fonem významně ušetřit,“ doplňuje Studničková.
Využití Unifonu je nomádní – neúplnost pokrytí nedovoluje 100% mobilitu, na druhou stranu se díky přenosnosti a volnosti při výběru telefonů nejedná ani o klasickou pevnou linku. Číslo – geografické či mobilní – si stejně jako telefon vybírá zákazník.
U:fon také zhruba před týdnem U:fon dnes na Facebooku představil tým operátorů z centra zákaznické péče, kteří budou pomáhat řešit problémy a připomínky svých zákazníků přímo prostřednictvím této stále populárnější sociální sítě.
„Inspirovali jsme se v zahraničí a odteď budou naši operátoři kromě call centra fungovat i on-line na Facebooku. Zatím pouze v pracovní době našeho call centra, tedy od 8 ráno do 8 večer, do budoucna ale počítáme i s tím, že nám tento nástroj umožní výrazně prodloužit provozní dobu,“ říká Oleg Vojtíšek, ředitel péče o zákazníky U:fona.
Služba je určena všem, kdo Facebook pravidelně používají nebo dokonce při kontaktu preferují, ale samozřejmě i těm, kdo neradi čekají na lince call centra nebo přes den nemají čas nebo příležitost vyřídit hovor.
Nutnost inovací u podniků
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) vydalo zprávu o konkurence schopnosti českých podniků, podle které tuzemské firmy málo patentují inovace.
Z analýzy je patrné, že si české firmy své inovace málo chrání a jen malá část z nich využívá patenty. Česko tak z tohoto pohledu pokulhává za řadou evropských zemí, ve kterých si firmy inovace nechávají patentovat mnohem více.
Podle MPO používá ochranu patentem v Česku jen 5,1 procenta inovačních podniků. Mezi hlavními důvody pro nízký počet patentů firmy zmiňují zejména komplikovaný a zdlouhavý postup při jejich získání. Uvádějí překážky jako vysokou nákladovost spojenou se získáním a udržováním patentu.
„V Česku je vysoký podíl inovačních podniků bez ochrany práv duševního vlastnictví, což je ve velkém nepoměru k některých státům EU,“ zaznělo v analýze MPO. Na druhé straně v nejvyšší míře své duševní vlastnictví chrání podniky ve Francii, kde tak nečiní pouze 16,2 procent firem. Následuje Německo (35 procent bez ochrany) a Finsko (50 procent).
Olympiáda cílem kyber útočníků
Internetové podvodníky zajímá i zimní olympiáda, která právě probíhá v kanadském Vancouveru. Antivirová společnost McAfee uvádí, že on-line vyhledávání rekordních časů nebo stahování spořičů obrazovky s oblíbenými sportovci představuje bezpečnostní riziko, že počítač bude nakažen škodlivým softwarem.
Společnost McAfee sestavila seznam sportovců, v jejichž případě vede internetové vyhledávání nejčastěji k odkazům na podvodné stránky. Jako nejnebezpečnější sportovní odvětví vycházejí z tohoto přehledu lední hokej, lyžování a bruslení.
Větší množství malwaru obsahují weby o ženách než o mužích. V čele žebříčku je americká rychlobruslařka Rodriguezová, v jejím případě je riziková až 1/4 stránek. Například po zadání dotazu „Jennifer Rodriguez screen saver“ zobrazí Google již na čtvrtém místě výsledků vyhledávání odkaz na web, který se pokouší o zneužití zranitelností webového prohlížeče.
Z českých sportovců představuje největší riziko infekce počítače malwarem krasobruslař Tomáš Verner (z kontrolovaných odkazů jich bylo potenciálně závadných 4,9 %). Na dalších místech žebříčku jsou skikrosař Tomáš Kraus (4,2 %) a rychlobruslařka Martina Sáblíková (3,8 %).
Přečtěte si také
IT byznys: Evropští regulátoři povolili HP akvizici 3Com
IT byznys: IBM – nejslabší banky se již nemusí zotavit
IT byznys: stagnace platů v IT s minimálním výhledem pro růst
IT byznys: miliardové pobídky pro IT firmy v Číně
IT byznys: MPO připravuje strategii státu pro vysokorychlostní internet
IT byznys: příležitost pro české firmy shánět investory v Silicon Valley
IT byznys: pokles tržeb z podnikového software na 638 milionů eur
IT byznys: půl miliardy pro firmy na informační systémy z programu ICT