Pro známý internetový portál je prodej do rukou finančně a technologicky silného partnera jedním z možných směrů vývoje. A Google se zdá být ideálním kandidátem.
Americká internetová služba Groupon, stojící za vznikem principu skupinových slev, na kterém nyní staví tisíce podobných projektů po celém světě, údajně zvažuje, jakým směrem se bude dál rozvíjet. Firma čelí především otázce, zdali má svou další expanzi financovat prostředky soukromých investorů a investičních fondů, nebo jestli se o přísun prostředků postará silný partner. Tou reálnější se nyní zdá být druhá možnost, ve spojení se kterou se mluví o internetovém gigantu Google.
Spekulace o možném prodeji dosud privátně vlastněného Groupon se objevily už v průběhu léta letošního roku. „Vzbudili jsme zájem u několika silných technologických společností, což, vzhledem k délce naší existence, považuji za velký úspěch“, řekl tehdy Rob Solomon, CEO společnosti Groupon. Ten ovšem zároveň odmítl jakékoliv spekulace o možném prodeji. „V tuto chvíli nemáme žádné plány a ani zájem na prodeji Groupon nebo na zisk finančních prostředků formou IPO“, prohlásil tehdy Solomon.
Časy se ovšem mění a Groupon hledá další zdroje na expanzi a boj s konkurencí. Služba v současnosti působí pouze na americkém a kanadském trhu, do budoucna ale nevylučuje rozšíření i do dalších zemí. To ovšem stojí peníze, které jsou potřeba jak na marketingové kampaně a rozšíření podnikání jako takové, tak především souboj se zavedenou konkurencí. Groupon za svou zhruba dvouletou existenci inspiroval po celém světě pravděpodobně až několik tisíc projektů fungujících na stejném nebo alespoň velmi podobném principu.
Google se v mnoha ohledech zdá být ideálním zájemcem a partnerem Groupon. Předně firma disponuje dostatkem finančních prostředků, které by mohla okamžitě investovat do akvizice a rychlé expanze portálu. Stejně tak Groupon podniká na internetu, tedy prostředí, ve kterém sám Google „vyrostl“, a které je i v současnosti zodpovědné za naprostou většinu jeho příjmů. Zcela samostatnou kapitolou je pak případné propojení s dalšími službami Google, což by mělo potenciál přilákat na Groupon množství nových zákazníků. Jinými slovy, Google má Grouopn skutečně co nabídnout.
O údajných jednáních mezi společnostmi Google a Groupon informovalo koncem minulého týdně několik internetových portálů, zástupci obou společností ale potvrzení či zamítnutí informací odmítli. „Nemáme se vám k čemu vyjádřit, jsou to jen řeči“, řekla Julie Mossler, tisková mluvčí Groupon. Zástupci Google nebyli o moc sdílnější a omezili se na připomenutí známého faktu, že firma se ke spekulacím nevyjadřuje. Zdali jednání mezi oběma společnostmi skutečně probíhají a případně na jaké jsou úrovni tak ukáže až dění následujících dnů.
Zdroj: Reuters