Průzkum Vodafone Business Zoom zkoumal názory 417 respondentů právě z řad manažerů a vlastníků firem. Z výsledků vyplývá, že čtyři z pěti firemních manažerů se od své práce neodtrhnou ani o Vánocích. Pouze 17 procent respondentů odpovědělo, že o svátcích nechce práci ani vidět.
Podle průzkumu Vodafone Business Zoom bude dvanáct procent dotázaných během svátků k zastižení přímo v kanceláři, 49 procent na e-mailu nebo telefonu, 16 procent jen na mobilu a dalších 6 procent jen na mailu. Každý třetí je dokonce ochotný zvednout pracovní hovor i během štědrovečerní večeře.
Respondentům bylo ve speciálním předvánočním průzkumu položeno několik otázek. Tady je přehled hlavních závěrů:
Každá druhá z oslovených firem podaruje své zaměstnance dárky. Dárky dostanou pouze vybraní zaměstnanci ve 14 %. Zákazníci Vodafonu věnují dárky svým zaměstnancům v 61 % dotázaných firem.
Pro všechny partnery má dárek jen málokdo
Pouhých 14 procent firemních subjektů dá dárky všem obchodním partnerům. Padesát šest procent firem obdaruje jen své nejvýznamnější spolupracovníky a klienty. Nejštědřejší jsou ke svým klientům větší firmy a firmy z oblasti Severní Moravy.
Vánoční večírek pro zaměstnance chystá 71 procent firem. Většinou jsou to větší firmy sídlící v Praze, Jihočeském kraji nebo na Severní Moravě.
Dvě třetiny dotázaných pošlou hlavním obchodním partnerům klasické vánoční přání. Vánoční přání v podobě SMS nebo MMS posílají respondenti především méně významným obchodním partnerům. Jde o 27 % respondentů.
Nový mobil si k Vánocům pořídí 17 procent majitelů nebo manažerů firem. Jsou to především zákazníci Vodafonu a majitelé firem z Jižních Čech. Pouze 21 % podniků se rozhodlo věnovat letos o Vánocích nový mobil svým zaměstnancům. Většinou firmy věnují mobil pouze některým zaměstnancům, a to v 19 % případů.
Jak se k Vánocům staví jednotliví operátoři
Mobilní operátor Vodafone udělá o Vánocích radost dárkem 73 % zaměstnanců. Z výzkumu dále vyplývá, že až 45 % zákazníků Vodafonu by během štědrovečerní večeře zvedlo důležitý pracovní hovor.
Zákazníci T-Mobilu, i přestože nebudou v kanceláři, na mobilu či e-mailu, budou k zastižení non-stop i na Štědrý den v 66 procentech odpovědí. Širší rodině a přátelům popřejí v 38 % případech osobně. Také klasická přáníčka budou posílat častěji než zákazníci ostatních operátorů, a to v 17 % případů.
Zákazníci telekomunikační společnosti Telefónica O2 v 71 % odpovědí uvedli, že by v žádném případě nezvedli během Štědrovečerní večeře ani důležitý hovor. Jinak se klienti O2 o svátcích v kanceláři příliš neukáží, pouze 8 % bude během svátečního týdne v kanceláři.
Firemní večírky jsou běžným jevem
Průzkumu Hospodářské komory ČR se v předvánočním období loňského roku zúčastnilo 893 firem z celé ČR. Došlo se k výsledku, že většina firem pro své zaměstnance pořádá vánoční či novoroční setkání.
Studie dále odhalila to, že polovina firem funguje i mezi svátky v běžném pracovním režimu, zaměstnanci čtvrtiny firem čerpají celozávodní volno. Povinné čerpání dovolené se týká 24 % podniků a celozávodní volno je ve 26 procentech firem.
Ve většině firem je také běžnou praxí vyplácet na konci roku zaměstnancům odměny. Nejčastěji jde o finanční odměny, jejichž výše však obvykle nepřesahuje měsíční plat odměňovaného pracovníka. Jako pozitivní se může jevit fakt, že ve firmách probíhá individuální posuzování pracovních výsledků. Plošné automatické odměňování ztrácí motivační prvek. To je vidět například u 13. a 14. platů. Pak je totiž jedno, pokud dojde k navýšení měsíčního platu pracovníka v průběhu roku, nebo mu jednorázově na konci roku automaticky vyplatíte jeden či dva platy navíc.
Související
Vodafone spouští reklamu v mobilu
Vodafone nadělí firmám více bezplatného volání, velkou slevu na Nokii a notebooky Dell